donderdag 2 december - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu donderdag 2 december - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

donderdag 2 december

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

04 December 2010 | Verenigde Staten, Laughlin

Donderdag 2 december:
Ik was al vroeg wakker (half 5), toch wat last van het tijdsverschil, dus de tv maar aan en naar het nieuws gekeken.
Toen Albert dus ook wakker werd van al mijn lawaai heb ik ter compensatie maar even koffie gezet, dat is het mooie van een duurdere kamer:gratis koffie...... Toen we uit het raam keken werd er nog even iemand opgepakt op de parkeerplaats beneden, echt op de Amerikaanse manier: veel politie... toen naar Paris gelopen voor het ontbijtbuffet.
Ook hier merk je dat er toch wel crisis is, er was minder vers fruit en er lag bijna geen vis. Maar wel verschillende soorten ei en de overheerlijke speklapjes lagen er ook gewoon. Ook de zoete broodjes waren weer als vanouds. We hebben dus een heerlijk ontbijtje gehad! Joop: het omaatje loopt er nog steeds, haha....
Op weg naar de hotelkamer moet je verplicht door het Casino, alle wegen vanuit de kamers gaan standaard door het Casino, dus maar even gegokt, met een beter resultaat dan gisteravond, we hebben er beiden 5 dollar ingegooid en hebben nu nog 15 dollar over voor vanavond :)
Volgens planning op weg naar de winkels, we zijn alvast even aan het oriënteren voor mei. Dan hebben we maar 1 dag om alles wat we nodig hebben voor het kamperen bij elkaar te krijgen, en we wilden even een Dollar Tree een een 99c winkel bekijken.
Het is ongelooflijk wat je hier allemaal kan kopen voor 1 dollar (en 99c), ik heb zelfs een elektrische tandenborstel voor dat geld meegenomen.
We weten nu dat we in mei de meeste dingen wel bij die winkels kunnen halen en de rest gewoon bij de Walmart, waar we vandaag ook nog even geweest zijn.
Op de terugweg richting hotel even langs Dennis geweest, maar hij was vrij dus daar moeten we zondag weer langs als we terugkomen in Las Vegas.
Onderweg hebben we een paar keer geprobeerd of er ergens een draadloze vrije verbinding was en die hebben we ook gevonden dus daar 1 december snel even online gezet. Op zich is dat best grappig: we parkeren ergens en kijken dan of er een onbeveiligde verbinding is en zitten dan in de auto alles online te zetten. De mensen om ons heen moeten wel denken dat we gek zijn ofzo...

De middag was gereserveerd voor de Nascars. De 12 beste auto's hadden een ererondje op de strip. Alle auto's stonden opgesteld voor de Planet Hollywood en ze zien er allemaal erg mooi uit. Er stond ook een auto tussen met PPG verf dus die is ook even op de foto gezet. Het stuk waar de auto's overheen rijden werd afgezet voor het verkeer door heel veel politie. Binnen no-time was het een chaos op de rest van de strip. Maar wij vonden de optocht van de Nascars erg leuk!
Ook zijn we nog even naar het Hard Rock Cafe geweest om een boodschapje te doen, wat ook gelukt is :)
Wat trouwens opvalt op de strip is dat een een heel leger verklede gekken rondloopt waarmee je op de foto kan, vandaag hebben we 5 elvissen gezien, batman en spider-man, een partijtje science-fiction figuren, balletje-balletje spelers, het ergste was wel een jongen in een glitter bikini. Pfff, je zal op die manier maar aan je geld moeten komen!
Het weer vandaag was geweldig. Terwijl het 's nachts koud is is het overdag toch nog zo warm dat Albert vandaag zelfs in een polo met korte mouwen heeft gelopen en ik zonder jas. Alleen koelt het wel snel weer af en tegen 4 uur heb je echt weer een jas nodig.

Tegen 6 uur gegeten bij Bills, en toen maar even doorgelopen naar de Mirage voor de uitbarsting van de vulkaan (dit hebben we elke keer op het programma maar het was er tot nu toe niet van gekomen), vervolgens weer terug naar Bally's, waar we weer de jackpot zijn misgelopen.

Het is op dit moment 9 uur in de avond en we gaan douchen en op bed. Het tijdsverschil speelt op.

Morgen verlaten we Las Vegas en gaan richting de outlet van Primm en via de Mohave National Preserve naar Laughlin, waar we tot zondag blijven.

• 04 December 2010 - 13:44

Roelof En Renske.:

Compliment voor de reisverslagen ,
    als Floortje er mee stopt kun je het zo overnemen.
    Veel plezier en een behouden terugreis.