zondag 5 december - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zondag 5 december - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zondag 5 december

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

07 December 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zondag 5 december:

Vanochtend Laughlin verlaten en terug richting Las Vegas.
We moesten nog even tanken want je kunt hier beter altijd met een volle tank vertrekken want soms zijn de pompen erg schaars. En nu komt het leuke: 40 liter voor 30 dollar (22 euro) en dat vinden ze hier erg duur! Wat zullen die Amerikanen schrikken als ze naar Europa gaan.
De eerste stop was Chloride, dit zou een leuk “levend” mijnstadje zijn. Nou: geen mens te bekennen, niets leuks te zien dus maar goed dat het dicht bij de snelweg lag. We zijn de auto niet eens uitgeweest.
Laughlin-Las Vegas is 130 miles ( 200 km) dus we hadden tijd genoeg want eigenlijk konden we pas na 4 uur inchecken in Bally's.
We hadden gelezen dat de brug bij de Hooverdam klaar was, vroeger reed je over de dam zelf, nu ligt er een snelweg met bijbehorende brug. We waren al eerder bij de dam geweest en hebben toen het begin van de bouw gezien, een enorm project. Dus aangezien er tijd genoeg was ook hier even rondgekeken.
Terug in Las Vegas zijn we eerst langs Dennis gereden om een afspraak te maken. Morgenavond is Albert zijn arm weer een stukje voller :)
En toen was het half 2, toch maar naar Bally's om in te checken, en met de sleutelhanger met klompje was dit geen probleem, helaas geen upgrade maar wel een roken kamer, hoog en met stripview. En eigenlijk heeft deze kamer een mooier uitzicht dan de andere toren, waar we de vorige keer zaten.
Nadat we alle koffers naar de kamer hadden gebracht, op weg naar Freemontstreet, waar we onze spelerskaartverzameling weer hebben vergroot. Na 2 uurtjes zijn we weer teruggegaan naar de strip en hebben een stukje strip gelopen en wat gegeten.

Op weg naar de strip zagen we trouwens dat er weer gebouwd wordt aan Fontainblue en Echelon, 2 vrij grote casino-projecten die stil lagen omdat er geen geld meer was, maar blijkbaar hebben ze beide weer een geldschieter. (op de hekken rond fountainblue staat dat ze herfst 2009 opengaan, maar dat duurt vast nog even)
Het eerste hotel wat opengaat staat hier aan de overkant: Cosmopolitan, die gaat over 10 dagen open....
De hotels hier staan in principe vrij dicht bij elkaar en de oudjes laten ze imploderen, en dan bouwen ze weer een nieuwe, maar door de crisis staan alle te sluiten oudjes er nog.

In Bally's en in Paris is het erg druk, er staan mega rijen voor de incheckbalie, op zich bijzonder want normaal is de grootste drukte in het weekend en niet op zondag. De enige verklaring kan zijn dat er veel mensen komen voor de 10 daagse rodeo, die op dit moment in volle gang is.

Morgen gaan we naar de Vally of Fire, op zoek naar de Fire-wave. Op de terugweg komen we gratis Wifi tegen dus dat komt mooi uit.
Om 5 uur moeten we terug zijn in Las Vegas, voor Albert zijn date....