vrijdag 3 juni - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu vrijdag 3 juni - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

vrijdag 3 juni

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

04 Juni 2011 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Gisteravond, toen ik druk bezig was met foto’s selecteren en het verhaaltje van de dag te schrijven, heeft Albert de was even gedaan. Hij wilde graag dat dit even vermeld werd. Nu mag hij ook foto’s en verhaaltjes doen, maar dat wil hij zelf niet :)
Internet in de cabin werkte niet, het ontvangst was te slecht, dus we zijn in de auto gaan internetten voor bij de poort. Dat alles onder het genot van een flinke hagelbui.

Om 07:15 zaten we weer in de auto richting het park. We hoopten wat meer wild te gaan zien.
Het eerste stuk direct na de west ingang wordt bevolkt door enorme bison kudde’s, waar we doorheen moesten.
En toen weer geluk: een volwassen grizzley mannetje stond onder een boom naar eten te zoeken. Wat zijn die beesten groot! We hebben vanuit de auto erg mooie foto’s kunnen maken.
We hebben over de hele dag verspreid geisers, kokende modderpoelen, heetwaterbronnen, stoomgaten en watervallen bekeken en hebben behoorlijk wat elk en deer gezien. De laatste had al een groeiend gewei. O ja, ook nog een coyote.
In het noorden van het park leven de roofvogels, helaas alleen maar 1 osprey gezien.

De ochtend begon weer met sneeuwbuien maar nu aan het eind van de dag is er een beetje zon. De nachten hier zijn erg koud, toen we vanochtend vertrokken vroor het.
Er ligt erg veel sneeuw in het park, een ranger zei dat we een unieke periode hadden gekozen, dit is waarschijnlijk nog nooit eerder voorgekomen.
Het nadeel is wel dat veel wegen nog dicht zijn of dicht zijn gegaan, wegens teveel sneeuw of mudslides. We hebben het park dus niet volledig kunnen bekijken.

Morgen moeten we noodgedwongen heel vroeg op en tegen 06:00 in de auto zitten. We moeten naar Cody, en dat gaat via de oost-ingang. En laat die weg nu alleen maar open zijn van 8 uur ’s avonds tot 10 uur ’s morgens. De rest van de dag is hij dicht vanwege lawinegevaar. Omdat de zon dan op de sneeuw staat zijn ze bang dat er een lawine komt.
De rit naar die weg vanaf hier is ongeveer 2,5 uur, en we moeten er dus voor 10 uur over.
De andere weg die we eerst in gedachten hadden (noord-oost ingang) is niet haalbaar omdat er een pas dicht is. We zouden kunnen omrijden het halve park door, maar ook aan de bovenkant is een stuk weg meer dicht dan open.
En dan kregen we nog meer leuk nieuws: het zou best kunnen zijn dat we op onze verdere reis last krijgen van wegafsluitingen wegens overstromingen, hahaha, gaat goed zo!

We zien het allemaal wel, komt vast wel goed…..
We zitten trouwens op de helft van onze vakantie, we zijn er nog niet zat van, we zagen vandaag dat we ongeveer 2300 miles hebben gereden en we hebben al 930 foto’s.

• 04 Juni 2011 - 04:50

Marie-Jose:

Wat lijkt het me indrukwekkend om dat in het echt te zien! ik vind de foto's al prachtig.
    Ow, en de was doen is heeeeeel belangrijk, hoor, dat moet je ook vermelden anders is je verslag niet compleet! Goed gedaan, Albert!