maandag 13 juni - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu maandag 13 juni - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

maandag 13 juni

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

14 Juni 2011 | Verenigde Staten, Page

Heerlijk geslapen in Monument Valley, met een prachtig uitzicht. Gisteravond zagen we de zonsondergang, en dat is echt een geweldig gezicht, de laatste zon schijnt dan op de rotsen en ze lijken zo ongeveer in brand te staan.

Toen op naar Page, en het plan was om onderweg de Blue Canyon te gaan doen. We vonden de afslag naar de dirt-road, en stonden daar even stil om de gps in te stellen. Er stopte vrijwel direct een grote pick-up met 2 indiaanse vrouwen erin die wilden weten of we hulp nodig hadden. We vertelden waar we heen wilden en ze zeiden dat we heel voorzichtig moesten zijn want er waren zandstormen geweest. Ook vroegen ze of we genoeg water bij ons hadden en vertelden dat we geen telefoonsignaal zouden hebben.
We gingen toch maar op weg, maar na een mijl of 4 wilde de gps de ene kant op en de beschrijving op papier de andere kant, na nog een stukje verder hebben we toch maar besloten om dit niet te doen. Het is een gigantisch groot gebied met ontelbare wegen en die gps had ons in fantasy canyon ook al niet geholpen. Het gebeurt hier regelmatig dat toeristen verdwalen en je vindt dan de weg gewoon niet meer terug. Daarbij konden we ook nog vst komen te zitten in het zand (ook niet echt leuk) en hulp kan je echt vergeten. Je bent in deze gebieden volledig op jezelf aangewezen.

Dan maar naar Balanced Rock, een gebied dichter bij de Highway dus in geval van nood nog terug te lopen. Ook daar na 1 mijl een afslag die behoorlijk vol lag met mul zand, en zonder duidelijke bandensporen, dus niemand in de omgeving. Het zal zijn dat het vandaag de 13e is ofzo, maar ook dit hebben we overgeslagen.

Verder maar naar Page dan. Onderweg zagen we een bord met Dinosaur Tracks. Dat hebben we dus maar gedaan. Leuk om het een keer te zien. Er zijn heel veel sporen van poten van dinosaurussen, eieren, poep, staarten, stukken skelet. Ongelooflijk dat die dieren hier geleefd hebben en dat de sporen er nog staan.

Verder door naar Page, onderweg nog een hele grote vogel in de lucht gezien, waarschijnlijk een Condor, want die leven in de Vermillion Cliffs, en die kun je zien liggen. Die beesten zijn een paar jaar geleden uitgezet omdat de Condor bedreigd is en ze wilden proberen om ze weer terug te krijgen. Het zijn enorme vogels met een spanwijdte van een meter of 3. Je ziet ze dus wel vliegen alleen zitten ze erg hoog.

Toen door naar de camping: een mooie plek met wat schaduw.
Toen we de tent uitvouwden om hem op te gaan zetten kwam er een verstekeling uitlopen die we hadden meegenomen uit Monument Valley. Hihihi, we denken dat het een tarantula is maar we weten het niet zeker. Hij was in ieder geval HUGE. Na de fotosessie hebben we afscheid van hem genomen door er een voet op te zetten…..

Onze tentplek is direct naast de plek van Marjan en Jan Hekkema uit Assen, wiens weblog we al tijden lezen. Toen ze terugkwamen van een “hike” kennis gemaakt, en even later kwamen Jan en Alie uit Breugel er ook nog gezellig bijzitten. We hebben een erg gezellige avond gehad, tips en trucs uitgewisseld en zijn behoorlijk laat op bed gekomen.
Vandaar dat mijn verhaal er nu dus nu pas op komt :)

We zijn net wakker, en hebben onze laatste tentnacht erop zitten.

Straks naar de Buckskin Gulch en dan door naar Mesquite. Morgen door naar Las Vegas en dan zaterdag naar huis, helaas…