zaterdag 9 juni - Reisverslag uit Lake City, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zaterdag 9 juni - Reisverslag uit Lake City, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zaterdag 9 juni

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

10 Juni 2012 | Verenigde Staten, Lake City

Vanochtend hadden op de camping pancakes als ontbijt, dus daar hebben we ontbeten. Voor 5 dollar pp was er koffie, jus, all-you-can-eat pancakes en sausages.
De pancakes zijn best wel lekker, heel anders als onze pannenkoeken, ze zijn luchtiger. Wat de Amerikanen wel doen is een dikke laag boter en siroop erop, waardoor het geheel weer erg zwaar wordt.

We hadden vannacht 3 israelische motorrijders naast ons staan, waarvan er 1 een jaar rond ging trekken en de andere twee 6 maanden. Ze hadden de motoren gekocht en verkochten ze gewoon weer aan het eind van de reis. Zo te horen een stuk goedkoper dan huren. Dus als wij ooit nog eens wat langer willen rondreizen gaan we dit ook gewoon doen.

Tegen half 9 verlieten we met een volle buik de camping, eerst nog even boodschappen gedaan en tanken. Ik had inmiddels via de City Market kaart 100 punten en hiermee kreeg je dan 10 cent korting per gallon op je benzine.

Op weg naar Lake City. De reis was niet zo lang, 130 mile. Wel zijn we een paar keer onderweg gestopt, even roken, even koffiedrinken, enz… Terwijl we vorig jaar op dezelfde weg genoeg wild zagen, hebben we vandaag 1 haas en 1 coyote gezien.

Aangekomen in Lake City de tent opgezet, we mochten weer zelf kiezen waar we wilden staan en we staan weer op hetzelfde plekje als vorig jaar, mooi onder de schaduw van een boom. Bij Faye hadden we een briefje neergelegd dat we er waren want ze was telefonisch niet bereikbaar. Een half uurtje later kwam ze eraan, helemaal blij, en we hebben even bijgekletst. Ze was erg blij met haar kadootjes, een Bartje, want ze vond de onze vorig jaar zo leuk. Ook een peper en zout stel in de vorm van Hollandse huisje viel erg in de smaak.

We hebben bijzonder snel internet hier, dus even leuk geskypet met Sil, Cath en Johnnier. Wat een uitvinding dat Skype, ik had het nog nooit echt gebruikt, maar het is geweldig!

Om 5 uur moesten we naar een opening van een tentoonstelling van een art-gallery want daar is Faye de vice-president van en wij zijn haar gasten. Het is een tentoonstelling van de locale artiesten en we hebben erg mooie foto’s gezien. Geen foto’s gemaakt want dat mocht niet.

Het is nu half 7 in de avond, de temperatuur is nog steeds goed. We hadden verwacht dat het hier kouder zou zijn, we zitten vrij hoog, op ongeveer 2800 meter. Even vannacht afwachten want afkoelen doet het zeker nog wel.

Morgen de Alpine Loop.

Vandaag gereden: 150 mile

• 12 Juni 2012 - 06:37

Marjan:

Za 9 juni

hahhaa, Motorrijders ontmoeten motorrijders. Leuk is dat he.Ook mooi om te horen hoe anderen dat aanpakken als je met de mortor door Amerika wil.Dat moeten jullie zeker nog een keer doen!!

Tja, en dan Lake City!. Goh wat had ik graag met ons tentje naast jullie gestaan. Echt super daar en dat komt mede door de verhalen die ik thuis al gehoord heb. Leuk die kadootjes voor Faye!Bijzonder he dat je dan mee mag/moet naar zulke locale activiteiten als in dit geval naar de Art Gallery. Dit maak je als gewone toerist nooit mee zo'n kijkje achter de schermen. Ik hou daar ook zo van.

En dan morgen (eindelijk) de Alpine Loop!!!!