dinsdag 12 jun - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu dinsdag 12 jun - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

dinsdag 12 jun

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

13 Juni 2012 | Verenigde Staten, Moab

We hebben een goede nacht gehad, het koelde niet teveel af, ik denk dat het een graad of 4 is gebleven, we hebben het in ieder geval niet koud gehad. Tegen half 7 opgestaan en de boel ingepakt.
Om 7.45 hadden we met Faye afgesproken bij de Bakery en hebben samen ontbeten. Toen moest zij aan het werk en wij aan de rit.
Toen we Lake City uitreden keken de hertjes ons na……prachtig stadje, zo ontspannen en zo terug in de tijd. Gewoon heerlijk om daar een paar dagen te zijn!
Er is 1 supermarkt en die noemen de dorpelingen het Food Museum, want de meeste artikelen zijn over datum. Ze verkopen ze gewoon aan de toeristen.

Van Lake City ging de rit via de North Rim van de Black Canyon of the Gunnisson naar Moab. Van de Canyon zelf zie je niets aan die zijde en omdat we een lange rit hadden zijn we niet afgeslagen. Bovendien zijn we hier vorig jaar ook al geweest. Het is wel een erg mooie rit met mooie uitzichten.

Naar Moab zijn we gereden via de Fisher Towers: een serie van torens gemaakt van Cuttler zandsteen bedekt met Moenkopi zandsteen en gestuckt met rode modder. De torens zijn genoemd naar een mijnwerker die daar leefde in 1880. Het is een erg populaire plek voor zowel fotograven als klimmers.
De dichtstbijzijnde stad is Moab, Utah.
Eindelijk weer terug tussen de rode rotsen betekend ook een behoorlijke verandering van temperatuur! Het is hier 96 graden F. (35 graden C)

We staan op Canyonlands RV Park, we hebben zo ongeveer het laatste vrije plekje, gelukkig hadden we gereserveerd. (voor Marjan: we staan op T16) Er is gelukkig een overkapping, en ook de tent staat eronder, alleen de binnentent, de buitentent blijft in de auto.

We zijn net naar de City Market geweest voor vlees, brood en toetje, dus zo maar eten.

Morgen naar House on Fire en wat rondrijden in de omgeving, Er is hier erg veel te zien, dus we vermaken ons wel!

Vandaag gereden 300 mile

• 13 Juni 2012 - 05:28

Marjan:

Aha, lekker in Moab met een heerlijk warm temperatuurtje voor de verandering. Je zit daar niet verkeerd met die afdakjes.Heb je nog gewandeld bij Fisher Towers?
    Doe alles en iedereen de groeten in Moab. Ze missen ons vast.....hahahah....
    Veel plezier
    Groetjes Marjan

• 13 Juni 2012 - 19:55

Gerrie Dijk:

niks anders dan eten? groetjes gerrie