zondag 9 juni - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zondag 9 juni - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zondag 9 juni

Door: Lyan

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

10 Juni 2013 | Verenigde Staten, Cody

Vanochtend voor het eerst uitgeslapen. (tot 8 uur)

Albert heeft lekker spiegeleitjes staan bakken en we hebben ook nog een tosti erachteraan gemaakt. We hadden er Amerikaanse kaas tussen gedaan, dat viel wat tegen! De volgende keer toch maar weer onze eigen oude kaas gebruiken.

We hadden geen haast dus nog en heel gesprek gehad met 2 engelsen die de hele wereld al over zijn gereisd.

Tegen half 11 zijn we naar het Buffalo Bill Museum gewandeld, het was niet ver, dus de auto mooi op de campground laten staan. De temperatuur was toen een graad of 71 F, mooie strakblauwe lucht erbij, geen wolkje te zien!

Het museum:
The Buffalo Bill Historical Center in Cody is een complex van 5 musea en een research bibliotheek met informatie over artikelen en kunst uit het Westen van Amerika. Opgericht in 1917 met als doel de visie te bewaren van Colonel William F. "Buffalo Bill" Cody. Dit centrum is het oudste en meest uitgebreide museum in het Westen.
De museums van het Buffalo Bill Historical Center zijn onderling verbonden door een gezamenlijk credo die begint met: "We believe in a spirit, definable and intellectually real, called "The Spirit of the American West.'"

Buffalo Bill Museum: het museum laat het leven zien van William F. Cody, ook bekend als Buffalo Bill, de werelds meest gevierde man in die tijd.

Plains Indians Museum: hier vindt men de verhalen en objecten van de “Plain” Indianen, hun cultuur, tradities, waarden en geschiedenis, maar ook hun huidige levensstijl. Het grootste deel van de collectie stamt uit de vroege reservaat periode (1880-1930)

Whitney Gallery of Western Art: in dit museum zie je schilderijen en beelden uit het Westen.

Cody Firearms Museum: herbergt de grootste verzameling wapens ter wereld. De collectie bevat zowel wapens uit de 16e eeuw als moderne wapens van praktisch elke fabrikant ter wereld. De Winchester Collection, het hart van dit museum, is afkomstig uit New Haven, Connecticut (1976). Ook de grootste verzameling van DuBiel Arms Company geweren is hier te vinden. Bezoekers zien hier de evolutie van de vroege tot aan de huidige wapentechnologie.

Draper Museum of Natural History: hier vindt men tentoonstellingen over de geologie, het wild en de menselijke aanwezigheid in de “Greater Yellowstone region”. In dit museum wordt je duidelijk hoe het gebied eruitziet, wat je hoort en hoe het ruikt.

We zijn geen “museum”mensen, de hele historie van Buffalo Bill is wel leuk, maar raakte ons niet echt, misschien moet je daarvoor Amerikaan zijn.

Het wapenmuseum was enorm! Ik heb nog nooit zoveel wapens gezien, werkelijk van elke fabrikant hing er wel wat.

De meeste indruk maakt het Plains Indians Museum. Prachtige foto’s, veel kleding en gebruiksvoorwerpen, mooie hoofdtooien, alles met kleine kraaltjes bestikt.

Na ons bezoek zijn we weer terug gelopen, inmiddels was het 84 graden F.
Het was niet ver, maar onderweg, eigenlijk naast de camping zit een Dairy Queen, op 1 van de ramen stond een zeer verlokkelijk ijsje, dus toch maar even een tussenstop gemaakt. Onze lunch vandaag bestond dus uit ijs! Deze gaan we ook maar even onthouden, de komende dagen zien ze ons vast nog wel eens weer.

Nog even naar de Albertsons gereden om wat boodschapjes te halen, we gaan nasi eten, alles op 1 pitje dus wordt weer goochelen met pannetjes.

We zijn nu even aan het wassen, het is gewoon dringen om een wasmachine of droger. De camping staat volledig vol en iedereen is aan het wassen.

Verder zitten we lekker in de schaduw hier, te genieten van de zondag.

Vanavond gaan we onze plannen omgooien, de Rattlesnake Canyon gaat op het ijs voor een volgende keer, het is te warm daar. Waarschijnlijk gaan we de Fantasy Canyon nog maar een keer bekijken, we hebben nu een GPS bij ons, dus nu moet de hoofdweg makkelijker terug te vinden zijn. Ook gaan we waarschijnlijk de Black Canyon of the Gunnison nog een keer bekijken.

Morgen naar Manilla, Utah

Vandaag gereden: 10 mijl

• 10 Juni 2013 - 04:56

Alida En Jan.:

Dear friends.

Wij hebben het museum over geslagen, in 1988 al geweest, met hulp van jullie foto's toch een kijkje in het nieuwe, ziet er goed uit, Albert was er niks voor jouw bij?
    De Fantasy Canyon staat met bordjes aan gegeven. wij zijn er nu 3x geweest, blijft een geweldige plek.
    Vandaag 1 uur achter, door een kudde bisons, genoten,

Sonsondergang bij de Tetons. groetjes van Alida en Jan.

• 10 Juni 2013 - 14:21

Marjan:

Dairy Queen heeft de lekkerste ijs dus hou het erin. Succes met de gps naar fantasie canyon. Gaat vast beter nu. Geniet ze van het mooie weer! Groetjes