zaterdag 15 juni - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zaterdag 15 juni - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zaterdag 15 juni

Door: Lyan

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

16 Juni 2013 | Verenigde Staten, Cortez

Vanochtend werd ons verteld dat er vannacht waarschijnlijk een beer op de camping was, die bij het vuilnis zat. We hebben zo goed geslapen, dat we niets hebben gehoord. Dat was onze laatste kans op beer nummer 10, want vanaf vandaag zijn we buiten het berengebied.

We hebben rustig alles ingepakt, en waren tegen half 9 bij de Bakery, voor weer een overheerlijk broodje. Heerlijk brood bakt die man!! We hebben ook gelijk maar de lunch meegenomen.

Na afscheid te hebben genomen van Faye, zaten we tegen 10 uur in de auto. Over de Slumgullionpass, naar Creede (een oud zilvermijnstadje) en dan richting de 160.

Op de 160 stond een bord Wildfire Ahead. We dachten al zoiets want de lucht was wat donker en het rook behoorlijk naar een heel groot kampvuur. We zagen niets, totdat we van de grote pas afreden en achterom keken. Enorme rookwolken, blusheli’s, het zag er niet goed uit.

Het gebied is erg droog, ze hebben te weinig sneeuw gehad dit jaar en het is ook nog te warm voor de tijd van het jaar. En dan nog een luchtvochtigheid van ongeveer 10%, de kans op wildfire’s is dan erg groot en het is gewoon wachten op wanneer er iets misgaat…..Toen we verder reden kwam er nog een blusheli aan, maar het zal wel even duren voordat dit geblust is…

Onderweg nog wat deer gezien, wat roofvogels, prairiedogs, zelfmoordvogels en knabbeltjes…..Gelukkig geen doden of gewonden gemaakt, voor zover we weten.

Onderweg de Chimney Rock nog mooi op de foto gezet. De vorige keer zagen we hem te laat, nu hebben we wat beter opgelet.

Op naar de KOA Cortez. Ik had al gereserveerd, want morgen is het vaderdag en voor hetzelfde geld was het dan vol. Bij aankomst bleek het wel mee te vallen. Ik had nog punten over voor korting, maar dat had wat voeten in aarde. Eerst werd de reservering gecancelled en het geld terug gestort op de Credit Card, toen een nieuw reservering met 10 dollar korting. Kan echt wel uit dus die kaart!

We hebben nog even wat eten gehaald voor vanavond en wat boodschapjes bij de Walgreens, dan hoeft dat niet in Las Vegas.

Het is warm, benauwd, er hangt een donkere lucht en af en toe komt er een drup regen uit, maar waarschijnlijk houden we het wel droog!

Morgen naar Page

Vandaag gereden: 223 mijl