zondag 8 juni - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zondag 8 juni - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zondag 8 juni

Door: Lyan

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

09 Juni 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vanochtend hebben we afscheid genomen van Conny. Zij ging vandaag de Alpine Loop doen, tenminste, het stuk wat begaanbaar is. Niet alle passen zijn al open, er ligt erg veel sneeuw dit jaar.

Nadat Conny om 8 uur was vertrokken, zijn we terug gegaan naar de cabin en hebben alle koffers weer terug in de auto gezet. Gisteren moest de achterbank leeg, zodat we met zijn allen in 1 auto pasten.

We hebben afscheid genomen van Floyd, de campingbaas en zijn naar de Bakery gereden, waar we om 9 uur met Faye hadden afgesproken. We hebben gezellig ontbeten en de laatste details voor Faye haar reis naar Nederland besproken.

Tegen 10 uur zaten we in de auto, op weg naar ons volgende doel: Moab: Moab is een plaats in de Amerikaanse staat Utah. Het stadje is van belang voor het toerisme naar de nabijgelegen woestijnachtige natuurgebieden Arches en Canyonlands. Daarnaast is Moab ook een populaire uitvalsbasis voor rafting op de Colorado en tochten met de 4x4 of mountainbike, waarbij de Slickrock Trail waarschijnlijk de bekendste tocht is. In het verleden was het stadje bekend als Uranium City vanwege de uraniummijnen. Ook vanadium, mangaan en kalium werden er gevonden. Deze industrie is echter geheel ingestort.
Vanwege de pittoreske rotsformaties en het majestueuze landschap in de omgeving van Moab werden er veel films opgenomen, vooral westerns, als eerste Wagonmaster van John Ford (1949). Enkele andere voorbeelden: Once Upon a Time in the West (1968), Indiana Jones and the Last Crusade (1988), Thelma and Louise (1990) en Mission: Impossible II (2000).

Voor vandaag was de voorspelling Isolated Thunderstorms. Meestal betekend dat dat er kans is op een bui ergens, maar nooit op de plek waar jij zit. In dit geval ging dat niet helemaal op. We hebben regen en behoorlijk wat wind gehad. Ook was de lucht af en toe gewoon zwart. Overal om ons heen zagen we de regen uit de wolken vallen. Ook de hogere bergen lagen volledig in de wolken. We kregen al medelijden met Conny, die daar ergens rondgereden werd.

Eigenlijk zijn we gewend om deze route te rijden met een stralend blauwe hemel, dat was deze keer anders. Dat hield ons niet tegen om toch de mooie route lang de Fisher Tower te nemen. De Colorado stroomt hier ook langs en die was erg vol en wild!

Aangekomen in Moab zijn we direct naar de camping gereden, we staan op Canyonlands RV Park, ik had gevraagd om plek G15, maar dat konden ze niet garanderen. Gelukkig kregen we hem wel. De plek is overdekt en zo heb je geen last van wind en ook niet van regen, dus de buitentent kan weer in de auto blijven.

De vorige keer dat we hier waren was de camping helemaal vol, gelukkig is dat nu niet zo. We moeten echt wennen om weer in een toeristische plek te overnachten, het was zo heerlijk stil in Lake City en dat is nu weer over.

We hebben de bbq weer aangestoken, nadat we vlees en salade en overheerlijk brood hadden gehaald bij de City Market hier. Ook de yoghurt met aardbeien waren weer overheerlijk.

Vandaag gereden: 260 mijl

Morgen gaan we de Shafertrail doen.

• 09 Juni 2014 - 04:01

Conny:

Wat een mooi plekje hebben jullie daar! Albert, geniet maar weer van je tentje, je kunt weer lekker slapen zonder eerst naar het gekakel van twee vrouwen te moeten luisteren. :-)

• 09 Juni 2014 - 04:18

Alida En Jan.:

Wat een plek in Moab, geweldig overdekt, top.
    Wat is er met het weer aan de hand dit jaar,
    drie dagen Springdale, blue sky.
    Morgen naar Page, we hebben de permits voor CBS al opgehaald.

Veel plezier op de Shafer Trail, groetjes van Alida en Jan.

• 09 Juni 2014 - 07:52

Marjan:

Had niet eerder gelegenheid maar nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een bijzondere birthday is het geworden. Geweldig leuk. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad deze week samen met Conny. En nu lekker genieten in het vertrouwde Moab. Verl plezier nog. Kuzz marjan

• 09 Juni 2014 - 12:24

Ina:

Wat een mooi plekje, overdekt op de camping! hopelijk klaart het een beetje op, veel plezier in Moab! gr. Ina