vrijdag 24 mei - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu vrijdag 24 mei - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

vrijdag 24 mei

Door: Lyan

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

25 Mei 2013 | Verenigde Staten, Eureka

Gisteravond, net nadat we de weblog hadden bijgewerkt, stond ik nog even iets uit de auto te halen. Albert stond aan de andere kant ook iets te pakken. Opeens ging de auto vreselijk wiebelen, dus ik zeg tegen Albert: wat doe jij? Hij zei niets maar wat doe jij? Toen merkten we dat de hele grond aan het golven was……We zijn tot de conclusie gekomen dat dit een aardbeving zou moeten zijn.
Heerlijk geslapen (we waren voorbereid op het feit dat het nogal koud zou worden, dus ik een joggingbroek, fleecetrui en een fleecedeken mee de tent in). Het had gevroren, graad of 2, maar dankzij alle extra spullen was het geen seconde koud.
Tegen 6 uur waren we wakker, ontbeten, (natte) tent ingepakt en naar de receptie om nog even te internetten en te kijken wat er nou precies aan de hand was gisteravond.
Dit hebben we gevonden:
GREENVILLE, Calif. (AP) – A magnitude 5.7 earthquake hit Northern California Thursday night that was widely felt across the region, but there were no reports of serious damage.
The temblor struck at 8:47 p.m. and was centered near Greenville, about 25 miles southwest of Susanville in far northeastern California.
The epicenter of the earthquake is about 40 miles away from Lassen Peak, an active volcano that last erupted on May 22, 1915.
Wij zaten dus niet zo ver van Greenville af. Het was op zich een leuke ervaring! Albert zijn eerste, mijn tweede aardbeving.
Tegen half 8 gingen we aan de rit, op weg naar Lassen Volcanic NP. Maar bij de ingang kregen we te horen dat de weg door het park heen niet voor 12 uur open zou gaan. De weg is zwaar beschadigd en wordt gerepareerd, gaat alleen dit weekend open en dan eerst weer dicht. Omdat we wel 5 uur moesten rijden naar Eureka hebben we besloten om dit park op het verlanglijstje te zetten voor een andere keer. De ranger zei: wij hebben een vulkaan en thermisch gebied, maar ja, dat zie je in Yellowstone ook en daar gaan we ook nog heen. Daar hadden we gelijk in!
Omdat we dus rustig aan konden doen hebben we 36 gevolgd en dat hebben we geweten: 170 mijl lang bochten en enorme dips. De attracties van Disney zijn er niets bij. Maar een prachtig gebied, bergen, bomen, op het eind enorme Redwoods. Onderweg herten met jongen en een prachtige Golden Eagle die op een dood hert zat (helaas geen foto, toen we gekeerd waren was hij weg)
Tegen half 3 kwamen we in Eureka CA aan en staan op de KOA.
De tent staat nu te drogen, en we zijn Eureka even in geweest, boodschappen gedaan bij de Target en Eureka bekeken, want er staat in een infoboekje dat dit erg zou lijken op de Europese dorpjes. Ik denk dat ze eens moeten komen kijken, zag niet echt overeenkomsten!
Morgen naar Bandon OR, langs de kust.
Vandaag gereden: 265 mijl

• 25 Mei 2013 - 07:12

Marie-José:

Kijk maar uit met die aardbevingen! Brrr... Gelukkig is er verder niets gebeurt. Maar 5.7 is niet een heel kleintje, lijkt me. Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt (en ik heb toch jaren in de provincie Groningen gewoond hahaha).
    Veel plezier verder! Ik kijk uit naar je volgende blog! Maar doe maar geen vulkaanuitbarstingen ofzo, hoor ;-)