vrijdag 31 mei - Reisverslag uit Hinton, Canada van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu vrijdag 31 mei - Reisverslag uit Hinton, Canada van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

vrijdag 31 mei

Door: Lyan

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

01 Juni 2013 | Canada, Hinton

Vroeg op vanochtend, want we wilden beren zoeken. Om 7.15 zaten we in de auto, op weg naar Maligne-Lake, daar zouden we veel kans hebben op beren. Het miezerde weer eens, begint al te wennen. Op weg erheen stonden 2 mountain sheep met beiden een ekster op de rug naar het verkeer te kijken, eerst dachten we dat ze misschien niet echt waren, maar op de terugweg waren ze toch echt weg…
Vanaf Jasper was het ongeveer 45 km, alles wat we zagen, geen beren! Op de parkeerplaats liepen 2 deer, verder niets. Op de terugweg, zijn we gestopt bij een ander Lake, daar bleek een bald eagle nest te zijn. We hebben geprobeerd om dichtbij te komen, maar alles was afgezet, ter bescherming van de jongen. Dan maar van afstand foto’s gemaakt, maar mijn lens van 300 is hiervoor nog te klein. Ik heb de foto uitvergroot op de computer, zo zie je toch nog ma of pa op het nest…
Toen maar weer verder terug richting Hinton, waar we slapen. Op de terugweg zat er opeens een geweldig mooie mannetjes elk met een enorm gewei in de berm. Lekker aan het grazen. Iedereen stopte, maar hij ging onverstoord door met grazen, zelfs van de vrachtwagens schrok hij niet.
Omdat het nog te vroeg was om naar de cabin te gaan, zijn we een stuk de 40 opgereden, richting een kolenmijn. Na 30 km werd de weg vrij slecht, maar we zijn nog een stukje doorgereden. En opeens zowel links als rechts van ons allemaal mountain sheep! Sommigen nog met stukken wintervacht. Een hele kudde, met ook wat vrouwtjes Elk ertussen.
We zijn maar gedraaid want de weg was erg slecht.
Op de terugweg zag Albert opeens een roofvogel in het gras zitten. Langzaam gestopt en gedraaid. Voorzichtig zijn we hem genaderd, en Albert heeft de camera overgepakt. En toen begon hij te vliegen, we hebben hem gelukkig nog wel op de foto kunnen krijgen!
Terug in Hinton boodschappen gehaald. We eten straks Canadian Beef met champignons, gebakken aardappeltjes en doperwtjes. En een toetje natuurlijk!
Morgen op naar Banff, via de Icefield Parkway.
Vandaag gereden: 220 mijl (dat is 352 kilometer, voor even in de omgeving kijken, haha)

• 01 Juni 2013 - 08:38

Marie-José:

Eet smakelijk! Ziet er goed uit ;-)

• 01 Juni 2013 - 23:52

Janny Klaver :

prachtig jullie reisverhalen,foto's heel mooi, eten ziet er uit om te smullen.gr.janny