Nog een paar maanden te gaan...... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu Nog een paar maanden te gaan...... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

Nog een paar maanden te gaan......

Door: lyan

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

11 Januari 2013 | Nederland, Groningen

Met nog een paar maanden te gaan alvast de planning:
Op 21 mei vliegen we van Dusseldorf naar Las Vegas, daar slapen we een nachtje en nadat we de volgende dag de boodschapjes hebben gehaald rijden we via Death Valley naar Lone Pine. Dan via Mono Lake en Lassen Volcanic NF naar de kust van Oregon, vervolgens via Mt St Helens en Mt Raineer naar Seattle, dan via Cascades NP naar Canada. In Canada staan Wells Grey NP, Jasper NP, Banff Np en Waterton NP op het lijstje. Dan maar weer de Verenigde Staten in en Glacier NP bekijken. Omdat de vorige keer dat we hier waren Yellowstone voor een deel niet bereikbaar was gaan we nu de noordkant bekijken, en de Beartooth Highway. Cody en vervolgens Grand Teton gaan in de herhaling. Omdat het een rondje moet worden nemen we Colorado ook weer mee, inclusief Lake City en Faye, onze vriendin. De laatste week gaan we terug naar de rode rotsen en met een beetje geluk de Wave bezoeken. Lukt dit niet dan is er nog steeds genoeg natuur voor ons te ontdekken. De laatste 3 dagen zijn gereserveerd voor Las Vegas...... De auto is gehuurd, een mid-size SUV, we gaan meestal overnachten in ons tentje, maar in Jasper en Yellowstone wordt het een cabin en in Banff een hotel.
We hopen op veel wild en nu eindelijk eens bruine beren, alhoewel...een mountain lion of wat Grizzley's zijn ook welkom!
De totale reisafstand is 5380 mile, maar het wordt zeker wel 6000 mile (9600 km)

• 11 Januari 2013 - 22:23

Ina:

Ziet er heel mooi uit, ga jullie zeker volgen, ben heel benieuwd naar dit rondje, nou ja rondje ;)
    Alvast veel plezier met de voorbereidingen.
    groetjes Ina

• 12 Januari 2013 - 09:04

Marie-Jose:

Da's een hele reis, maar wel erg mooi, hoor. Leuk dat je nu al de voorpret hebt! Is ook erg belangrijk.
    Veel plezier met die voorpret/voorbereidingen! Ben nu al benieuwd naar de foto's... En pas straks maar op met die beren! Die zijn groot, hoor!!!
    Groeten van Marie-José

• 20 April 2013 - 08:08

Marjan (hekkie):

Ben nu al nieuwsgierig naar al die verhalen en belevenissen...

• 23 Mei 2013 - 10:31

Marjan:

Hallo luitjes,
    Inmiddels gearriveerd in de states als het goed is, maar nog geen verslag. Ik wacht in spanning af....hihihi...
    Veel plezier en groetjes aan Conny