dinsdag 28 mei - Reisverslag uit Oroville, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu dinsdag 28 mei - Reisverslag uit Oroville, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

dinsdag 28 mei

Door: Lyan

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

29 Mei 2013 | Verenigde Staten, Oroville

Vanochtend extra vroeg wakker, 5 uur al….Toch maar opgestaan en nog even op internet mijn verslaving (My Vegas) gespeeld, je moet wel elke dag de puntjes binnenhalen, zelfs op vakantie.
Vanaf 6 uur was er free coffee bij de receptie dus maar even koffie gehaald. Broodjes hadden we nog, dus we konden ook direct ontbijten.
Ondertussen het nieuws er bij aan. Het hele noorden van Noord-Amerika heeft te kampen met erg slecht weer en er zijn veel tornado-warnings voor het deel wat in Tornado-Alley ligt. Dat is gelukkig niet het gebied waar wij rondtrekken.
Buiten was het droog, wel donkere wolken, maar er kwam niets uit.
Om 7 voor 7 liepen we de Albertsons in om proviand voor vandaag te halen. Het maakt hier totaal niet uit hoe laat je boodschappen gaat doen, ook al is het midden in de nacht, er is altijd wel een grote supermarkt open, sommigen gaan helemaal niet dicht.
Na de boodschappen op weg naar North Cascades NP:
North Cascades National Park heeft het meest onbedorven berglandschap van de hele USA. Bij het grote publiek is dit een vrij onbekend park. Je vindt hier scherpe, hoge bergen, met op hun toppen gigantische ijsvelden en honderden gletsjers. In de lager gelegen gebieden vind je alpenweiden, door gletsjers uitgeslepen canyons, veel watervallen, rivieren en bergmeren. De namen die je tegenkomt op de kaart zeggen genoeg: Desolation Peak, Mount Fury, Jagged Ridge, Mount Terror…In dit als wildernis beheerde gebied lopen geen verharde wegen en zijn geen voorzieningen.
Er loopt maar 1 weg door het park: de SR 20. De westkant van het park vond ik niet geweldig, de oostkant echter wel. Omdat er steeds de dreiging was van regen (we hebben ook een paar buitjes gehad) hebben we niet gelopen. Af en toe een viewpoint en dat was het. Leuk park om te doen als je er toch in de buurt bent, maar ik zou er niet voor omrijden. Het lijkt wel wat op Rocky Mountain NP, maar dan niet zo hoog en met meer water.
Na het park moesten we richting de Canadese grens, naar Lake Osyoos. De weg erheen was mooi, bosrijk en onderweg kwamen we nog terecht in Winthrop, een heel leuk dorpje in de oude wild-west stijl.
We staan op het State Park aan Lake Osyoos, enkele mijlen van Canada af. Mooie camping aan het water, erg rustig, veel vogels en een verdwaalde eekhoorn. Er zijn maar 3 plekken bezet op dit moment. De zon is doorgebroken, alleen waait het wel aardig.
Morgen Canada in, naar Wells Gray Provincial Park
Vandaag gereden: 259 mijl

• 29 Mei 2013 - 09:15

Ina:

Mooie foto's weer, jammer van de regen maar als jullie weer meer landinwaarts gaan zal het wel beter worden, veel plezier nog en vandaag lekker weer in de tent! :)

• 30 Mei 2013 - 10:58

Roel:

30-5 Ik mis het dagelijkse reisverslag, ben er zo aan gewend! Groetjes uit een koud Assen.

• 30 Mei 2013 - 15:57

Joop Top:

Lyan, wij zijn vannacht weer terug gekeerd in Holland, prachtig weer gehad, dank voor de verslagen tot nu toe, hoop dat jullie beter weer tegemoet gaan.
    Denk je nog even om mijn after sun als er tijd is en plaats in de retourbagage, groeten uut Grunn