zaterdag 10-10-2009 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zaterdag 10-10-2009 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zaterdag 10-10-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

11 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zaterdag 10-10-2009

Vanochtend eerst naar het Champagne-buffet om te ontbijten.
We zijn het er inmiddels wel over eens dat Amerikanen toch wel een beetje anders eten dan wij.
Het ontbijt: eieren in allerlei vormen: gebakken, roerei, ei benedict, ei met van alles erdoorheen....., uitgebakken spek, maar ook gebakken aardappels, gekookte groente, grote stukken warm vlees die in het carving station tot enorme plakken worden gesneden, chili-bonen, pannenkoeken, droge bagels, toast, allerlei sausjes, cerials, zoete dingen (zelfs gebak), onbestemde vet uitziende papjes die ook eetbaar zijn....
Gelukkig is er altijd wel iets wat we wel lekker vinden, maar we blijven verbaasd over de enorme hoeveelheden die de mensen om ons heen op hun bord doen om 8 uur ‘s morgens.

Op weg naar de kamer even gegokt (ziekelijk gewoon) en van 4 dollar 5 dollar gemaakt. (toch 25% winst)

Na het ontbijt zijn we met de laptop onder de arm op zoek gegaan naar een free wifi-spot en die hebben we gevonden. De verbinding was wat traag maar het verslag van gisteren is er toch mooi opgekomen :)

Je merkt dat hier in Laughlin de “armere” laag van de bevolking komt.
Het is allemaal net iets minder dan in las Vegas.
Terwijl het in Las Vegas gaat om vermaak, praktisch elk hotel heeft wel iets om te bezichtigen, gaat het hier alleen maar om het gokken.
‘s Avonds zijn de straten leeg, terwijl je in Las Vegas amper door de menigte heenkomt.

Vandaag hebben we wel lopen lachen, het is Columbus-day hier, en blijkbaar is het dan de gewoonte om je in paars en rood te kleden. We hebben alle vormen paars en rood gezien, zelfs 2 mensen in paarse pyama’s die liepen te winkelen in de outlet-shops.

In ons hotel vraag je je soms af hoe oud de medewerkers zijn, sommigen lopen nog net niet achter een rollator, de gemiddelde leeftijd is zeker wel 55, maar er lopen er ook tussen die dik in de 70 zijn.
Ook in Las Vegas zagen we dit al, maar niet zo duidelijk als hier. De mensen moeten in Amerika waarschijnlijk langer doorwerken, en iedereen die in Las Vegas niet meer “aan de bak” komt, is nu hier.

We hebben weinig gedaan, zijn naar de outlet geweest, waar dus wifi is, hebben wat rondgekeken, en toen werd het best wel warm, een graad of 32, dus we zijn lekker bij het zwembad gaan liggen.

En we hebben een nieuwe hobby: in verschillende casino’s je laten inschrijven bij de players-club, in het ene casino krijg je een t-shirt, in de andere een beker, en soms speeltegoed. We hebben ons prima vermaakt en we zijn weer wat kaartjes rijker!
Al met al heeft het gokken op zich niet zoveel dollars gekost, en we hebben genoeg drinken gehad, zelfs een baco is gewoon gratis, je moet alleen de serveerster 1 dollar tip geven!

Al met al hebben we een relaxed dagje gehad, we zijn uitgerust voor Las Vegas :)

Eigenlijk is het klimaat hier heel bijzonder, 200 km verderop vriest het en hier loop je te zweten, het is buiten nog zeker 25 graden en het is nu 11 uur ‘s avonds. Ook in Las Vegas is de temperatuur net als hier in Laughlin

Morgen dus eerst maar weer naar het ontbijtbuffet, en dan naar de outlet om dit verhaal erop te zetten en dan richting Las Vegas!
We slapen in het Luxor, 3 nachten en dan weer richting Brussel :(

In Las Vegas willen we nog de vulkaan van de Mirage zien, de chocolade-fabriek van Ethels-M bezoeken, we moeten nog even naar de outlet, en nog naar de Freemont-street, daar is ‘s avonds een lichtshow, en natuurlijk daar ook nog weer wat kaartjes scoren met de bijbehorende kado’s :)

• 12 Oktober 2009 - 08:03

Jorrit:

Je hebt de hele tijd over eten maar dat ziet er inderdaad lekker uit zeg!
    Krijg er trek van!

• 12 Oktober 2009 - 10:00

Stella:

Gezien de foto's hebben jullie wel stevige trek gekregen van dat reizen ;-)
    Geniet nog even van de laatste paar dagen!! Tot binnenkort