dinsdag 16 maart 2010 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu dinsdag 16 maart 2010 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

dinsdag 16 maart 2010

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

17 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vannacht lagen we pas om “half 2” op bed. Helemaal doordrenkt van het “leven” in Las Vegas..... Dus ook pas om 8 uur wakker, gedoucht en naar het buffet van de buren: “Paris” Het onbijtbuffet daar is gewoon geweldig! Ze hebben zoveel lekkere dingen dat je er helemaal volgepropt wegkomt. En dan heb je nog niet de helft geprobeerd, dus morgenvroeg volgt de andere helft....Bovendien is de ambiance daar gewoon perfect, het is net alsof je op een frans plein zit, aan de zijkanten staan de buffetten en in het midden staan de zoete dingen. Een ding mist: SLA....ook appelazijn hebben ze daar niet :)

Op weg naar de kamer volgt dan traditioneel eerst even gokken (5 dollar pp) en toen bedenken wat we gingen doen.
Voor de 3e keer stond de chocoladefabriek van Ethel M op de planning, dus die hebben we vandaag dan maar gedaan. Het is een hele kleine fabriek, om mensen te laten zien wat ze maken (helaas maken ze daar geen M&M’s, alleen maar stukjes chocola) Wel erg lekker, maar ook erg duur! Dus zoals echte Nederlanders: alleen geproefd en niets gekocht.....eromheen is een cactustuin, maar er stond niets wat we nog niet gezien hebben op onze reizen door Amerika.

Vervolgens naar de outletshops, alles gekocht wat we wilden, dus Joop: je broek is vrijdag in Nederland!

Op de terugweg kwamen we langs het vliegveld, dus daar een tijdje vliegtuigen gekeken. Het is bijna ongelooflijk hoeveel vliegtuigen er landen en weggaan. Er is voortdurend beweging en in elke 2 minuten daalt en vertrek er zeker 1 vliegtuig. De landingsbaan en vertrekbaan liggen naast elkaar en soms landen en vertrekken ze op hetzelfde tijdstip. Als je er een kwartiertje staat heb je gewoon duizenden mensen zien langskomen!

Toen op zoek naar gratis Wifi (we blijven zuunig), Albert reed en ik zocht naar onbeveiligde netwerken, binnen 5 minuten was het raak dus op een parkeerterrein van een shopping-mall even de boel op internet gezet (met dank aan Michaels fotoshop :) Toch blijft het behelpen, want overal is zon hier, je vindt praktisch geen schaduw.

Tegen een uur of 3 waren we terug in Bally’s, even de boodschappen naar de kamer gebracht, en maar weer aan de wandel gegaan.
We zijn in Bellagio en Ceasar’s Palace geweest en hebben daar winkels gekeken, de een nog duurder dan de andere. Elke dure winkel is daar wel vertegenwoordigd!
Ook de inrichting van die hotels is prachtig, aan elk detail is gedacht. Onderweg nog even 5 dollar achtergelaten in 2 van de ontelbare gokkasten.
Toen het nieuwe casino complex bekeken, die nog maar net open is en nog niet eens af is. Het is een stad op zichzelf. We hebben in de 3 x Las Vegas de bouw kunnen zien en nu het bijna af is moeten we zeggen dat het er erg mooi uitziet, erg veel glas, er loopt een monorail doorheen, alles erg modern opgezet.
Doorgelopen tot aan de MGM, onderweg gegeten (fastfood, maar wel lekker, er zat wel sla op het broodje), en nog even door een giga winkelcentrum gewandeld.
En toen weer terug naar Bally’s, de fontijnen van Bellagio nog even bekeken, en ons geluk nog even beproefd onder het genot van een paar drankjes. We zijn niet armer geworden, ook niet rijker, maar we hebben ons voor 10 dollar toch wel 1,5 uur vermaakt.

Eigenlijk is het best wel grappig, als je op de strip staat lijkt alles best dichtbij. Je ziet het Luxor liggen, hij lijkt dichtbij, maar als je dan gaat lopen, dan ben je wel een uur onderweg. Als je dan vervolgens ook nog alle hotels inloopt omdat ze zo mooi zijn, dan bereik je het Luxor nooit.

Toen we voor de kamer stonden, wilde Albert de kamerdeur openen met zijn AH bonuskaart, hahaha, die past er dus niet in!

Omdat we op het centrum van de strip zitten hebben we vanavond de kant van het Luxor afgelopen, morgen gaan we de kant van de Stratosphere op.

Morgen is ook onze laatste dag in Las Vegas, en dan vertrekken we donderdag om half 8 (Pacific tijd) weer richting Nederland, we komen vrijdagochtend tegen 7 uur ‘s morgens aan. .....

• 17 Maart 2010 - 18:51

Hennie Heijs:

Hallo
    Dus jullie hebben veel gezien en veel gegeten.
    Maar goed natuurlijk komt weer een einde aan, maar jullie hebben de fotos die heel mooi zijn
    De groetjes Hennie
    Een goede reis terug