woensdag 1 december - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu woensdag 1 december - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

woensdag 1 december

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

02 December 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 1 december

Na een heerlijk nachtje bij vd Valk en een erg goed ontbijt gingen we met de shuttle-bus naar Schiphol. Daar waren we tegen 9 uur, dus mooi op tijd.
Inchecken ging erg snel, we hadden werkelijk binnen 5 minuten onze instapkaarten, dus door de douane, nog even gerookt en toen naar de gate, waar we om 10.45 al moesten wezen, terwijl we om 12.15 pas vlogen.
De security-check was uitgebreid, inclusief body-scan.
Precies op tijd vertrokken en we waren 5 minuten eerder op Washington. We hebben werkelijk riant gezeten, ik had 2 stoelen en Albert 5, dus een beetje gedommeld.
De check op Washington was er een van Amerikaans kaliber: eerst kom je bij een balie van immigrations waar we elke keer weer op de foto gaan en onze vingerafdrukken afgeven, dan haal je je koffer die je door de douane brengt en dan weer afgeeft voor de volgende vlucht, en dan werden je handen afgeveegd met een soort doekje die dan in een apparaat ging, en toen moest alles door het rontgenaparaat en zelf moesten we door een poortje. Schoenen uit, sjaaltje af, laptop apart en ga zo maar door. Dit slokt nogal wat tijd op.
We hadden afgesproken met een Belgisch echtpaar van het Amerika-forum, we zouden elkaar treffen in de rookruimte en we hebben een leuk gesprek gehad.
Vervolgens weer naar de gate voor de vlucht naar Las Vegas. Dit vliegtuig was wel helemaal vol, dus 5,5 uur weinig ruimte. Tegen 7 uur Nevada tijd zijn we geland op Las Vegas.
De koffers draaiden al op de band dus geen oponthoud hier.
Vervolgens in de bus naar de autoverhuur, ook daar werd alles snel afgehandeld.
We hebben een witte Jeep patriot met 4 wielaandrijving uitgekozen (hihi, elke keer proberen we een ander merk)
De rit naar Bally's was ook een korte, de strip ligt erg dicht bij het vliegveld en we zijn inmiddels zo bekend dat we de Strip mijden en achterlangs rijden. Ingechekt en met een sleutelhanger met een klompje als kadootje een upgrade naar een duurdere kamer geregeld :)
We hebben maar even een pizza gegeten want we hadden toch wel een beetje honger en nog even gegokt en gratis drankje gescoord.
Het is in las Vegas nu half 11 's avonds en in Nederland half 8 's morgens dus even douchen en slapen. We zijn meer dan 24 uur wakker nu.......

Morgen naar de Walmart en de 99c shop, ook moeten we even langs Dennis omdat Albert zijn plaatje wil laten vergroten. Dan morgenmiddag Nescars kijken die over de strip rijden en zich verzamelen in het hard Rock hotel......

• 03 December 2010 - 07:08

Annette Rosema:

Heerlijk die verhalen van jullie smorgens vroeg bij de koffie. Een goed begin van je dag.
    Geweldig dat jullie zo genieten van het leven (we kunnen elkaar een hand geven)
    Veel plezier nog en ik volg jullie.................
    Liefs Annette