donderdag 26 mei - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu donderdag 26 mei - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

donderdag 26 mei

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

27 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanuit Marina Dunes weer een update van onze dag:
Op de camping van Santa Margerita hadden we geen internet op onze plek, maar dit kwam omdat we hoog op een berg in de bos stonden. We probeerden het nog even op de parkeerplaats en toen wilde het wel! Onder het genot van een “complimentary: kop koffie kreeg ik het verslag toch nog geplaatst.
Toen maar weer aan de rit. Via een stukje highway de bergen in om zo bij de kust te komen.
We hebben er absoluut geen spijt van, het was zo mooi daar….
Het is een gebied waar normaal maar weinig mensen komen, en dus ongerept (op de legerbasis na dan) Normaal is het vrij moeilijk om zo maar hier dooreen te rijden en als er oefeningen zijn mag het helemaal niet. Er waren nu oefeningen maar omdat een stuk van de kustweg niet te rijden is laten ze iedereen toe. Gewoonlijk mag je hier alleen maar door als je Amerikaans staatsburger bent of als er geen oefeningen zijn.
Zoals gewend misten we een afslag en zaten dus op de verkeerde weg. Ik dacht nog wat raar, er groeit hier wel erg veel gras door het asfalt en er stond ook no coast acces op de bordjes maar Albert was ervan overtuigd dat we goed zaten en het was een erg mooi gebied dus who cares? We reden door rivieren die gewoon over de weg liepen, dus de auto is weer schoon :)
Op een zeker moment was het road closed wegens mud slides, hahahaha.
Dus weer terug, onderweg nog een leuke slang tegengekomen van 1,5 meter lang, geen idee wat voor een, dus veilige afstand bewaard. Verderop zaten 2 gieren even een eekhoorntje op te peuzelen dus ook die mochten op de foto.
Via een erg bochtige en hoge bergpas (de dolomieten zijn er niets bij) bereikten we de kustweg. Ook weer prachtige uitzichten….Het ruikt hier in de bergen trouwens erg lekker, de lavendel staat in bloei.
Bartje vindt het allemaal ook erg mooi, af en toe mag hij even meekijken….die gaat zich straks echt vervelen op een hunebed in Beyum….
Aangekomen op de camping in Marina Dunes, vlak boven Monterey, hebben we eerst maar de tent opgezet, want die was nog nat. Toen boodschappen gehaald bij de Walmart, ook een afwasteil want die miste nog in onze verzameling. Toen naar het strand. Onderweg nog een tsunami waarschuwing gehad; als er een aardbeving is dan moet je naar hoger gelegen gebied!
Op het strand was weinig te zien, veel water en zand, het waaide erg hard, geen dolfijn of walvis te bekennen..
Albert heeft inmiddels hout gesprokkeld en een vuurtje gemaakt, en er liggen nu worstjes op de bbq.
Dit was zo ongeveer wel onze dag.
Morgen naar het Sea Aquarium in Monterey, de whales watching tour doen we niet ivm tijdgebrek en het waait erg hard en ik heb geen zin om zeeziek te worden.
Morgenavond slapen we in San Francisco…..

• 27 Mei 2011 - 14:11

Wim En Marie:

Het ziet er allemaal weer perfect uit.
    Lyan je verslagen zijn weer uitstekend.Je krijgt een beetje mee hoe jullie genieten.
    Elke dag kijken we uit naar volgende verslag.
    Groeten en geniet van toch weer iets bijzonders.

• 27 Mei 2011 - 23:16

Tom: