zondag 29 mei - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zondag 29 mei - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zondag 29 mei

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

30 Mei 2011 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Vanochtend weer genoten van ons continental ontbijtje, nou ja, het was wel gezellig, er zaten nog andere Nederlanders, dus even gezellig gekletst…
Tegen 8 uur in de auto en via de Bay Bridge San Francisco uitgereden richting Sacramento en Lake Tahoe:
Lake Tahoe is een zoetwatermeer in de Sierra Nevada, op de grens van Californië en Nevada, vlakbij Carson City
Twee derde van de oevers van het meer liggen in Californië. De omgeving bevat vele skigebieden.
Lake Tahoe is een van de diepste (501m), een van de grootste (497km²) en een van de hoogste (1898m) meren in de Verenigde Staten. Alleen het Crater Lake in de staat Oregon is dieper (588m).
Bepaalde belangrijke delen van de waterkant in Californië liggen nu in staatsparken, of zijn beschermd door de United States Forest Service. Lake Tahoe is 35 km lang en 19 km breed. Het meer heeft 116 km waterkant.
De grootste plaats in de directe nabijheid van het meer is South Lake Tahoe, waarvan één deel in Californië ligt en het andere deel in Nevada. In het laatstgenoemde deel zijn enkele casino's gevestigd.

De weg erheen was mooi, al vrij snel na San Francisco begonnen de bergen en bossen en alles was eerst mooi groen, een uurtje rijden verderop veranderde dat in mooi wit. We zaten toen op 6000 feet. Op het hoogste punt 7315 feet was de buitentemperatuur 37 graden Fahrenheit. Bartje vond het te koud, dus hij heeft nu een sjaaltje van ons gekregen.
We hebben nog geprobeerd om een stuk door de bergen te rijden en dat ging best goed, eerst was er asfalt, toen gravel, toen gravel met gaten en water, maar toen er na ongeveer 10 km zandweg kwam waar we behoorlijk steil af moesten zijn we toch maar omgekeerd. Het zand was nat en we wisten niet wat voor daling er kwam en keren kon je er zeker niet, en je hoefde daar niet te verwachten dat er nog iemand langs kwam…
We hebben nog een behoorlijke tijd gezocht naar een Walmart of Safeway, want die zijn op zondag ook open. Elke keer als we dachten dat er een supermarkt open was (te zien aan drukte op de parkeerplaats) bleek het de parkeerplaats van een kerk te zijn, hahaha, echt honderden auto’s, je gelooft je ogen niet….

We zijn nu in South Lake Tahoe, hebben al 2 sneeuwbuien achter de rug, de Casino’s van Nevada liggen op loopafstand, dus vanavond maar even m’n grote hobby beoefenen: lid worden van de spelerclub :)

Morgen een lange dag: 7,5 uur rijden door niet interessant gebied. We willen vroeg vertrekken dus we slaan het gratis continental breakfast hier maar over, want dat begint pas om 8 uur. We maken op de kamer wel een kop koffie en een broodje…..

• 30 Mei 2011 - 00:01

Alex:

dat boodschappen karretje mag wel wal voller xD

groetjes alex & maris & vienna

• 31 Mei 2011 - 14:12

Irene:

Leuk te lezen wat jullie allemaal meemaken tijdens jullie reis.
    Het ziet er allemaal erg mooi uit.

Veel plezier nog en geniet er lekker van.

Groetjes