dinsdag 31 mei - Reisverslag uit Garden City, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu dinsdag 31 mei - Reisverslag uit Garden City, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

dinsdag 31 mei

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

01 Juni 2011 | Verenigde Staten, Garden City

Vanochtend eerst ontbeten bij de Mc Donalds: roerei, broodje, jam, pannenkoekjes met ahornsiroop en een soort hamburger, koffie erbij en we hadden ons buikje weer vol.
Toen op weg naar de volgende bestemming: Garden City.
We kwamen door Salt lake City dus hebben nog even een bezoekje gebracht aan het hoofdkwartier van de mormonen en de bibliotheek gezien waar je je familie kan terugvinden in hun gegevens. Ze bewaren daar alle kerkregisters van de wereld en die mag je gratis inzien.
Ook de tempel hebben we (van buiten) bekeken. We hadden verwacht dat het groter zou zijn…
Even verderop lag een outlet dus om ontwenningsverschijnselen te voorkomen ook maar even gekeken of er nog iets leuks was. De Osh Gosh winkel was de eerste winkel dus Vienna heeft weer geluk :) Voor mezelf nog 2 shirts bij Tommy Hilfiger gevonden.
Toen maar weer verder door een gebied die behoorlijk overstroomd is. Het heeft hier de laatste tijd enorm geregend, dit is de eerste droge dag (hebben wij even geluk). Veel rivieren zijn buiten de oevers getreden en veel groenland staat onder water. Het ergste is dat nu het warmer wordt de sneeuw van de bergen ook gaat smelten dus ze zijn nog lang niet van het water af!
Onderweg nog een heleboel antilopes gezien die stonden te grazen.
We zijn nu in Garden City, aan het Bear Lake.
Het Bear Lake wordt ook wel “The Carribean of the Rockies “genoemd, omdat het water turquoise blauw is en het witte stranden heeft. De unieke kleur komt door de reflectie van leemoverblijfselen, die op de bodem liggen.
Het tentje staat, het waait wel een beetje maar de temperatuur is prima. (een graad of 22)
Bij gebrek aan een supermarkt eten we chili con carne uit blik, worstjes en sla.

Morgen gaan we naar Grand Teton National Park. We slapen dan in Jackson. De rit is niet lang, maar waarschijnlijk wel erg mooi…..

• 01 Juni 2011 - 19:07

Jorrit:

doe je de familie even de groetn in Jackson?
    en pas op voor die beren he?!!! en dan heb ik het niet over Albert! :))

• 02 Juni 2011 - 00:09

Albert En Lyan Sijbring:

Jorrit: nog geen alien gezien, maar als we ze tegenkomen sturen we ze jouw kant op.
    De beren zal ik de groet'n doen....

• 05 Juni 2011 - 18:26

Dave:

Mmmmh Bartje brunne boonn en mormoonn. Kan niet beter, hahaha Mochten jullie in een wallmart een bear grylls knife tegenkomen hou ik me aanbevolen.
    groetn uut grunn.