donderdag 7 juni - Reisverslag uit Alamosa, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu donderdag 7 juni - Reisverslag uit Alamosa, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

donderdag 7 juni

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

08 Juni 2012 | Verenigde Staten, Alamosa

Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties, het geeft een fijn gevoel als je alle berichtjes leest! Feestje en traktaties volgen heus nog wel als we weer terug zijn :)

Gisteravond hebben we een eng avondje gehad, er kwamen hele rare wolken, en iedereen keek wat bezorgd in de lucht. Het ging steeds harder waaien en we begonnen ons af te vragen of de tent dit wel aan zou kunnen. Internet maar even aan en kijken naar het weer in onze regio. Er was een weather alert en toen we daar op keken werden we toch wat bezorgd. Hevige thunderstorms, flashfloodwarnings, enorme hagelstenen, en windstoten over de 100 km per uur. Tja, en wat doe je dan? We zijn maar gewoon in de auto gaan zitten en hebben afgewacht terwijl het aan alle kanten bliksemde (gelukkig niet boven ons)
Het ergste zou om 21.15 zijn en maar wachten……
We hebben geluk gehad, de bui is 30 mile oostwaarts tekeer gegaan en trok over de bergen voor ons weg. Toen de hemel weer een beetje normaler werd ging ook de wind weer wat liggen en zijn we ons bedje ingekropen.

Vanochtend vroeg wakker, tegen half 6 en toen ik mijn hoofd uit de tent stak was het net Zwitserland ’s morgensvroeg. Alleen maar mist, geen berg te zien.
Aan de overkant was een lege plek met stroom dus ik heb m’n laptop daar aan de stroom gelegd en heb even met Sil gekletst. Toen we uitgekletst waren was de mist zo goed als weg.
Ontbeten, Albert had intussen de tent al ingepakt en toen wilde ik nog even proberen om een foto te maken van de kolibri’s die de hele tijd al rondvliegen. Gisteren kwam er al een recht op me af, stopte, bekeek me en vloog weer weg. Mensen verderop hadden een feeder hangen en ik mocht daar foto’s komen maken. Hij vertelde dat ze stilstaan in de lucht en dan vervolgens duikvluchten maken om te vrouwtjes te imponeren. Omdat ze feeders hebben vliegen bijna alle kolibri’s juist daar. Er zit suikerwater in. Tijdens een leuk gesprek met die mensen heb ik erg mooie foto’s kunnen maken. Hij wist erg veel over de vogeltjes te vertellen.

Toen op weg via The Gold Belt Tour, een Scenic Byway in het zuiden van Colorado.
De Gold Belt Tour gaat over de historische wegen die Cripple Creek verbinden met het Victor Mining District, de plek waar ‘s werelds grootste “goldrush” heeft plaatsgevonden, naar de stadjes Florence, Cañon City en Florissant.
Wij reden over de Teller One en de High Park Road richting Cañon City.
Teller County Road 1 is een weg met een harde bodem. Dit was de eerste weg die aangelegd is naar Cripple Creek. De weg kruist met de High Park Road.

We waren van plan om te overnachten in Howard, maar toen we hier waren was het nog wel erg vroeg, dus de kaart er maar weer bij en toen bedachten we dat we onze reservering op de KOA in Alamosa ook wel een dag langer konden maken, scheelt weer een keer tent opzetten.

Dus op naar Alamosa via de Colorado Gators Reptile Park. Die opende zijn deuren in 1990. Het is gevestigd in Mosca, Colorado. In 1977 startte dit bedrijf als een tilapia kwekerij. Nu zijn er vogels, reptielen opvang, educatie en een biodome
Een thermale bron op het land zorgt voor “wetlands” voor de alligators, maar zorgt ook voor een onderkomen en voedsel voor vele watervogels...De "Two Mile Creek Wildlife Habitat" biedt de bezoekers een blik op de alligators, reptielen en vogels in een natuurlijke omgeving. Er leven meer dan 125 soorten vogels op het terrein
In 1977 begonnen Erwin en Lynne Young hier een kwekerij voor tilapia en Afrikaanse snoek omdat op het terrein een thermale bron ligt met de juiste watertemperatuur. In 1987 kochten ze 100 1 jaar oude alligators om van het visafval af te komen. De alligators groeiden en de “locals” wilden ze graag zien. Zo ontstond het idee om de farm voor publiek te openen
Door de jaren heen werd de farm ook een opvangcentrum voor vele reptielen die niet gewenst meer waren, uitgezet in het wild of te gevaarlijk om thuis te verzorgen.
Het doel nu is om educatie te geven aan het publiek over de gevaren van het houden van reptielen als huisdier.

We hebben eindelijk een ratelslang gezien, makkelijk voor als we er echt eens een tegenkomen, maar ook enorme Boa’s en Pithons, nog veel meer enge reptielen, schildpadden, gators, lizards en kaaimannen. Ook vlogen er prachtige vogels, gewoon teveel om op te noemen. Echt een bezoekje waard. Wel zet je het aan het denken waarom mensen zulke dieren als huisdier proberen te houden.

Tegen 3 uur waren we op de KOA Alamosa, we hebben een prachtig plekje met schaduw want het is hier best wel warm. We blijven hier 2 nachten en morgen gaan we naar de Great Sand Dunes. Die kunnen we trouwens vanaf de camping zien liggen.
Omdat ik jarig ben mocht ik het eten kiezen en we hebben dus 1 pizza gehaald van de pizza hut want allebei 1 is gewoon veel te veel. Het is ook niet gewoon even een pizza bestellen, nee, wat voor korst, hoe groot, wat moet erop enz….En zo gaat het bijna overal!

Vandaag gereden: 200 mile

• 08 Juni 2012 - 05:31

Conny:

Hoi Lyan en Albert,

Lyan, zo te lezen heb je een goeie verjaardag gehad. Het is hier 7:30 uur en als ik de foto van de pizza zie, krijg ik er nu al zin in. :-)

Dat zijn angstaanjagende wolken. Wat een geluk dat je niet midden in het noodweer hebt gezeten.

Leuk hoor, zo'n zelf te maken handtasje. Albert heeft je weer verwend. ;-)

Veel plezier vandaag bij de Great Sand Dunes.

Groetjes,
    Conny

• 08 Juni 2012 - 06:13

Loura:

Hoi Lyan
    Nog van harte met je 35 ste verjaardag (ha ha). Ik geniet weer van jullie mooie foto's en verhalen.
    Heel veel plezier nog en genieten van die prachtige natuur.

Groetjes Loura

• 08 Juni 2012 - 20:09

Theo:

moi Albert en Lyan
    mooi dat jullie het daar zo leuk hebben.
    en die vogeltjes zijn prachtig gefotografeerd
    pas maar op met die krokodillen Albert ik wil je wel heel weer zien in westerbroek.....

veel plezier daar

groetjes Theo ( vd Lee )

• 12 Juni 2012 - 06:22

Marjan:

Do 7 juni

Hieperdepiep Hoeraaaa!!!! Wat heerlijk om Sara te zien in Amerika. Beter als thuis....;-)

Spannend he als je kampeert met een tentje en het is zulk weer met onweer bliksem etc. En tja, wat doe je dan? Juist je maakt het gezellig in de auto.Radiotje aa, lichtje erbij, boekje lezen en de borrel natuurlijk. Zo doen wij dat ook. Het is ons twee keer overkomen dat de volgende dag de accu leeg was van de auto en we niet weg konden. Campingbeheerder erbij die met kabels op de accu de motor weer aan de praat kreeg. Kost een hoop tijd maar je bent blij als je wordt geholpen.

Mooie foto van die kolobri's. Leuk dat je bij die mensen even mocht fotograferen. De weg naar Cripple Creek hebben wij ook eens gereden. Leuk oud goudmijn stadje ook. Daar hebben we eens 200 dollar gewonen in een van de casino's.

Tja en dan dat reptielenpark. Ik weet precies wat je bedoelt. Wij zijn er langs gereden maart Janwou er toen niet naar binnen. Ik krijg trouwens de kriebels van Lyan met die slang. Hoe durf je dat vast te houden. Ik hou niet zo van die beesten, maar wel gaaf dat je dat gedaan hebt. Een mooi verjaardagskadootje! Toch maar niet als huisdier begrijp ik.....;-)

Die pizza ziet er ook lekker uit! Kunnen we hier ook wel eens doen: met elkaar pizza eten.

Nog een dikke verjaardagszoen van mij!