vrijdag 15 juni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu vrijdag 15 juni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

vrijdag 15 juni

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

16 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben een “slechte” nacht gehad. Op deze camping komen blijkbaar veel groepen, en of ze zijn ’s avonds luidruchtig, of ’s ochtends. In ons geval was het beide. Tegenover ons streek gistermiddag een groep van een man of 40 neer. Enorme aanhangwagen, ze hadden zoveel eten bij zich, dat je je afvraagt hoelang ze blijven. Er werd een gazen tent opgezet die even later de Foodcourt was. 3 kookeilanden, tafels, enorme thermosemmers, misschien wel 20 koelboxen XXL, enz. Vanochtend om half 6 begon het spektakel al: ontbijt! 2 tray met eieren werd omgetoverd tot roerei met spek en bacon en wie weet wat nog meer. Zakken met 10 kg hashbrown. Net een mierennest met bijbehorend lawaai.
Gelukkig wilden we vroeg weg en ik moest nog een hotel reserveren, dus het kwam goed uit want dan doet internet het tenminste vrij aardig.

We hebben koffie gehaald bij de Texaco en verse broodjes voor onderweg.

We wilden op weg naar onze eindbestemming naar de Cristal Geiser, op de I70, afslag 162.
We zagen 164, en toen 160. De afslag bestaat dus niet meer, dus geen Geiser.

Onderweg naar Goblin nog een hele mooie Golden Eagle gezien op een paaltje, maar helaas zat mijn telelens niet op de camera, en toen ik hem er bijna ophad, vloog hij weg…

Maar door naar de Crack Canyon:
Crack Canyon is een populaire, maar niet druk bezochte slotcanyon in de the San Rafael Swell, De Canyon ligt achter de Goblins. De canyon heeft 3 mooie nauwe gedeeltes en is te doen voor iedereen, je hebt hier geen technische ervaring voor nodig. Meestal is hij droog maar er kan ook water instaan tot kniediepte. Wel is er een hoge flash-flood warning dus je moet dit alleen maar doen als de weercondities het toelaten. (maar dat is altijd zo met slot-canyons, ze worden immers gevormd door flash-floods)

Het was even zoeken, er staan bijna geen bordjes en er zijn geen wegnummers. We zaten dus eerst fout. Nog maar weer een eindje doorgereden en het is gelukt!
Mooie Canyon, je wordt altijd even stil als je ziet wat voor kracht water kan hebben. Hier wil je niet zijn als er een flash-flood aankomt!

Het was weer erg warm, ik schat een graad of 36, en het lopen in de zon is toch wel vrij zwaar. Gelukkig was er geen mul zand.

Het was een uur of 1 dus eerst maar naar de camping. Die ligt in het Goblin State Park. Als je op de camping staat hoef je geen entree te betalen. Er was een nadeel: sinds vanochtend is de waterbron leeg en ze moeten nu water in de tanks pompen, dit gaat duren tot morgen, dus geen douche en alleen een pit-wc. We mochten ook ergens anders heen, dan kregen we ons geld terug. We zijn gebleven, want het is hier zoooo mooi! Dan maar een dag zonder douche!

We hebben een prachtig plekje, het zit wat verstopt en we hebben nu onze eigen canyon als voortuintje. We hebben een plek van ongeveer 50 m lang en 25 m breed.

Omdat ons hele plekje in de zon stond zijn we eerst even bij de Goblins gaan kijken en hebben daar geluncht.

Daarna wilden we Little Wild Horse Canyon gaan doen, toen we echter bij de ingang stonden moest er een stukje geklommen worden over wat smalle rotsen. Ik heb behoorlijk last van hoogtevrees en het is dus niet gelukt om eroverheen te komen. Alles scheef, geen houvast.

Maar weer terug naar de camping, stoeltjes gepakt en gewacht op de schaduw. De meeste Amerikanen zetten direct de tent op, hoe heet het ook is. Wij hebben gewoon even gewacht en lekker in de schaduw gezeten en tegen 5 uur onze tent opgezet.

Er is 1 bron hier die nog wel wat water geeft en we hadden onze 6 waterflesjes van vandaag nog, dus die hebben we gevuld voor afwas en gezicht wassen. Verder gebruiken we gewoon drinkwater, dat hebben we voldoende bij ons.
We drinken trouwens erg veel water, de laatste dagen ongeveer 4 liter per dag!

Als eten hadden we Chili Con Carne, al gekocht in LV, voor het geval we een keer geen supermarkt zouden vinden. Er stond Hot en Spicy op en dit klopte volledig! Broodje erbij en Coleslaw, en het buikje was weer vol.

Albert heeft wat hout verzameld, dus we hebben nu ook een kampvuurtje, echt nodig bij deze temperatuur :)

Morgen naar Monument Valley.

Vandaag gereden: 130 mile

• 17 Juni 2012 - 21:52

Marjan:

Wat weer een heerlijk verslag! Ik geniet helemaal mee van jullie belevenissen. Wat gaaf en apart daar op die camping in Goblin Valley. Wij wilden daar ook een keer staan maar het is er nooit van gekomen. Jammer van de Cristal Geyser. Die is zo mooi, maar ja je kunt niet alles hebben....;-)

Leuk dat jullie ook Crack Canyon hebben gedaan. Doen er niet veel en hij is zo mooi. Wild Horse kan ik me voorstellen dat je met hoogtevrees niet over die eerste obstakel heen durft. Best wel lastig.

Hier in Assen is men al volop bezig met alles klaarmaken voor de TT. Overal kom je de opbouw al tegen. Witten is er klaar voor!!!

Maar geniet eerst nog maar lekker verder van deze fantastische vakantie!! Veel plezier in Monument Valley.

Liefs Marjan