zaterdag 21 juni - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zaterdag 21 juni - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zaterdag 21 juni

Door: Lyan

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

23 Juni 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vrijdagavond zijn de kampeerspullen opgehaald door een stel die ging rondreizen dus de auto was helemaal leeg.

Zaterdagochtend was ik al vroeg op, tegen half 6. Albert lag nog te slapen dus ik ben maar even gaan internetten.

Tegen 7 uur waren we er klaar voor, koffers terug in de auto en op weg naar Cars & Cofee. Dit is een wekelijkse bijeenkomst van eigenaren van snelle auto’s, oude auto’s, hotrods, lowriders en ga zo maar door. Alles wat maar een beetje bijzonder is kan je hier tegenkomen. Het duurt van 7 to 10.

We hebben hier een dik uur doorgebracht, en het was weer erg leuk! We hadden nog een gesprekje met een man die naast een oldtimer zat. De auto bleek van zijn vader te zijn geweest, hij was uit 1929, toen nieuw gekocht voor 1500 dollar. Een heel bedrag in die tijd, je kon voor dat geld toen een huis kopen! De auto was nooit gerestaureerd, alleen gereviseerd. Nu zou de waarde ongeveer 150.000 dollar zijn. Maar hij was niet te koop, hij was voor zoonlief. De man legde nog uit dat auto’s in het droge klimaat van de woestijn weinig te lijden hadden. Hij woonde nu in de buurt van San Francisco en dat was andere koek. Hij moest heel erg oppassen dat de zoute lucht de auto niet zou aantasten.

Na ons bezoek moesten we nog ontbijten dus maar naar de Danny’s. Ik had een vreemde combinatie: een spiegelei en french toast met aardbeien en glazuur. Wel lekker maar een rare combinatie.

Toen nog langs de Subway voor een broodje voor de eerste vlucht.
De auto inleveren was zo klaar en de shuttlebus naar het vliegveld stond al klaar, ook inchecken was een makkie, het was niet druk op Mc Carran.
Toen was het wachten op vertrek.

We vertrokken op tijd en de vlucht verliep prima, bijna geen turbulentie.
Op Washington hadden we anderhalf uur overstaptijd, dus we zijn nog even wezen roken. Toen in de people mover naar een andere pier. Daar aangekomen was het boarden al begonnen dus we konden zo doorlopen.
Brussels Airways heeft net iets minder beenruimte dan United, maar het was goed te doen. De maaltijdkeuze: vis of lam….Ik lust geen vis, dus werd het lam. Op zich een lekkere maaltijd. De schermpjes zijn wel een stuk beter dan die van United en ook de stewards zijn wat jonger dan die van United, maar dat kan al snel, haha. Bij United zijn die vluchten meestal 60plus vluchten…

Ook deze reis verliep voorspoedig.

Maar toen….we stonden aan de pier, moesten we wachten totdat er iemand kwam om de slurf aan te sluiten. Vervolgens hadden we een file in de slurf want de deur zat dicht! De steward heeft hem zelf opengedaan, en dat werd hem niet in dank afgenomen door het vliegveld personeel. Toen stonden we bij de band nog een uur te wachten omdat de bagage vertraging had.

Gelukkig stond de taxi er wel, dus we waren binnen 15 minuten weer bij de auto.

De auto was erg vies en we zagen een deukje aan de zijkant…..leuk!
Om 17.00 uur waren we thuis waar met soep en eten op ons gewacht werd, erg gezellig.

We zijn op een vrij normale tijd op bed gegaan en hebben goed geslapen.

Op maandag hebben we de auto gewassen en zijn langs een schadebedrijf gereden voor het deukje. De man keek en zag nog wat deukjes. Nu blijkt dat er op 7 juni een hele zware hagelbui is geweest in Belgie en daar heeft onze auto dus ingestaan. Het zijn allemaal deukjes, de verzekering is inmiddels gebeld…..

We hebben een prachtige vakantie gehad, weer veel mooie dingen gezien, met als hoogtepunten de King of Wings en The Wave.

In totaal hebben we 4086 mijl gereden, 7 nachten in een hotel geslapen, 4 nachten in een cabin en 16 nachten gekampeerd.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Lyan & Albert