woensdag 07-10-2009 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu woensdag 07-10-2009 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

woensdag 07-10-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

08 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Woensdag 07-10-2009

Na een heerlijke nachtrust zijn we vanochtend om 5 uur al opgestaan. Ik wilde graag wat wild zien.
Gisteravond was er nog heel leuk een “skunk” langsgewandeld, maar weer te laat voor een foto!
Dat ze er vannacht geweest zijn dat bleek wel: overal lagen de vuilnisbakken omver en alle restjes waren er rond omheen verspreid. Dat is namelijk hun voornaamste bezigheid.
Ik heb zo’n idee dat je ze overdag gewoon niet ziet, want we zijn zeker een uur buiten geweest en helemaal niets!
Wel heel veel blije eekhoorntjes, ook dat was een leuk gezicht.
Het regende vanochtend, maar na ons vertrek was dat snel over.
We zijn onderweg nog een bergpad ingereden op zoek naar een mannetjesedelhert, maar blijkbaar zijn alle wilde dieren hier op vakantie ofzo.
De cabin van afgelopen nacht lag trouwens op een daalders mooi plekje, midden in de bossen, en de cabin zelf was heel gezellig ingericht en van alle gemakken voorzien..

We moesten eerst nog even een nieuwe atlas halen bij de walmart, de oude ligt uit elkaar en er is een blad uit de auto gewaaid. Die zat er al los in, want die hebben we al erg veel gebruikt.
Zodra je de walmart binnenkomt, staat er een greeter, dat is iemand die je goedemorgen wenst en welkom. Zodra je ergens naar kijkt vraagt de dichtsbijzijnde medewerker of hij of zij misschien kan helpen en als je bij de kassa staat wordt je heel vriendelijk gevraagd of je alles wel kon vinden. Dit alles komt op ons heel vriendelijk over. Als je ook echt iets zoekt dan lopen ze helemaal mee en krijg je ook nog uitleg, soms wel handig!

Op weg naar de Apache-trail:
De Apache Trail is een ruim 40 mijl lange toeristische route, dwars door het ruige landschap van de Superstition Mountains in Arizona. Ongeveer de helft van de Apache Trail is geasfalteerd, de andere helft heeft een wegoppervlak van gravel. De trail heeft haar naam te danken aan het feit dat, lang voordat de huidige weg werd aangelegd, de Apache Indianen al gebruik maakten van deze route. Langs de weg liggen drie grote meren die zijn ontstaan nadat in de Salt River diverse dammen werden gebouwd. In 1904 werd begonnen met de bouw van de Theodore Roosevelt Dam, en de huidige Apache Trail is aangelegd om de benodigde materialen te kunnen vervoeren. Op 25 augustus 1905 was het de eerste keer dat een auto van de weg gebruik maakte.

De weg erheen was erg mooi, eerst nog een groot stuk Tonto-Forrest, en toen werd het anders groen. Overal waar je keek cactussen! En geen kleintjes.....

We reden via de Theodore Roosevelt dam de Apache-trail op. Een klein stukje asfalt en toen 22 miles gravel die af en toe behoorlijk washboarded was (we hebben al onze vullingen trouwens nog :) )
Prachtige route, veel cactussen, hoge bergen, mooi water, erg veel kleuren.

Na 22 miles ben je ook wel weer blij dat er asfalt is, want het rammelt behoorlijk, bovendien was onze auto net weer een beetje schoongespoeld door de regen, maar hij is nu weer net zo vies als gisteravond :)

Toen we net weer op het asfalt zaten, kwamen we een grappig dorpje tegen, zo uit het wide westen, even rondgekeken en nog op een een barkruk gezeten die van een zadel was gemaakt.
Ook een stuk verderop kwamen we nog een ghosttown tegen (goldfield) Hier hebben 5 jaar lang ongeveer 400 mensen naar goud gezocht aan het begin van deze eeuw.
Toen er niets meer te vinden was is het stadje verlaten achtergebleven.
Tegenwoordig staan de grote gebouwen er nog (gerenoveerd) en zitten er winkeltjes in. Ook hier maar even rondgelopen en wat foto’s gemaakt.

We zijn nu op de KOA camping van Apache-junction. We gaan hier overnachten, we hebben toch maar een cabin genomen want het weer is wat raar, en we willen de tent wel graag drooghouden. Dit is onze laatste overnachting op een camping.
Morgenvroeg eerst de spullen sorteren, wat er meegaat terug en wat we weg kunnen geven, als we dat nu niet doen staan we over een paar dagen in de parkeergarage van het Luxor

Verder gaan we morgen naar Montezuma Casstle en Sedona en we gaan dan overnachten in Williams.

Vrijdag naar de Grand Canyon, waar we een korte helicoptervlucht gaan maken.
Morgen nog internet en na die tijd wordt het erg onzeker.....

• 08 Oktober 2009 - 13:04

Renske:

Jullie schrijven: morgen nog internet!!
    Klein vraagje,jullie komen toch donderdag terug? Hoe laat in Brussel?

Geniet nog lekker van de laatste week daar.
    Groetjes,
    Renske

• 08 Oktober 2009 - 13:55

Lyan En Albert:

Hoi Renske,
    We schrijven morgen nog internet, omdat we vanaf zaterdag weer in Nevada zijn. Eerst 2 dagen in Laughlin, en dan in Las Vegas. Internetten is daar niet gratis en zelfs heel erg duur! Maar we zoeken nog wel naar free-wifi spots, dus misschien valt het wel mee!
    Inderdaad donderdag terug, we landen om half 8 's morgens op Brussel, dan met de taxi naar het hotel, daar staat de auto.
    Als we niet te moe zijn rijden we naar huis, anders zoeken we een hotelletje en komen we vrijdag terug.

• 08 Oktober 2009 - 20:21

Wim:

Een mooie omgeving,zon,

• 08 Oktober 2009 - 20:26

Wim:

Een mooie omgeving,zon,schommlbank,een budweiser en lapjes vlees op de bbq,wat wil een mens meer.Geniet nog van de laatste week.Sorry er ging net iets fout.gr Wim en Marie