woensdag 25 mei - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu woensdag 25 mei - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

woensdag 25 mei

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

26 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een roerige nacht vol met lawaai, aan de ene kant een doorgaande weg, aan de andere kant een druk gebruikt spoor en links van ons brullende leeuwen, zijn we om half 6 maar opgestaan. Koffie gemaakt, broodje gegeten en toen inpakken.
De avond in Acton was trouwens erg grappig, er liep een wasbeer op de camping te zoeken naar eten. Hij gooide alle containers om en haalde alles eruit wat eetbaar was. Eerst zagen we alleen een beest (het was al donker) en we hadden geen idee wat het was. Ze zijn ongeveer even groot als een middelgrote hond. Toen Albert er op af liep, ging hij weg en zo zagen we dat het een wasbeer was. Hij heeft ons leuk bezig gehouden en kwam sneaky achter ons langs om naar de volgende container te lopen. Ze doen dit heel stil, het is meer toeval dat je ze ziet. Helaas geen foto, het was te donker.

Vandaag gingen we naar de Californische kust, de reis verliep vlekkeloos. Onderweg kwamen we nog langs Six Flags Californie, van een afstandje een indrukwekkend park met erg veel achtbanen. Mocht je hierheen willen dan moet je wel weten waar het ligt, we hebben niet 1 bordje gezien die ernaar verwees. Opeens reden we erlangs, en ik heb nog snel wat foto’s genomen.
Tijdens de rit ligt de camera steeds binnen handbereik, en soms heb ik hem de hele dag op schoot, want je ziet dan iets en als je dan eerst nog moet gaan zoeken dan ben je er weer voorbij…

Na een prachtige tocht door de landbouwgebieden (o.a. sinaasappels, citroenen, aardbeien, kersen, olijven) bereikten we de kust bij het plaatsje Ventura, ongeveer 40 mile boven Los Angeles. De oceaan ziet er net zo uit als de Noordzee, alleen ruik je hem wel beter. We hebben zoveel mogelijk de kustweg gevolgd en hebben nog een State Beach bezocht. In Pismo Beach hebben we nog even rondgekeken en op de pier gelopen. Pismo Beach is vrij luxe, en dat zie je direct aan de huizen.
Wat opvalt hier is dat het mooier is dan de gebieden die we hiervoor bezochten. Terwijl het in Nevada, Utah , Arizona en omstreken allemaal erg droog en rommelig om de huizen heen is, is het hier netjes opgeruimd en staan er erg veel bloemen. De oleanders staan op dit moment in bloei en hebben de mooiste kleuren!
Californie is trouwens erg voorzichtig met zijn fruitteelt. Toen we Californie binnenreden was er een soort van grenspost en er werd gecontroleerd of je geen fruit meenam, want dit is streng verboden.

We zijn nu op de KOA camping in Santa Margarita, een erg mooie camping midden in de natuur.
Een mooie grote plek delen we met een kudde spechten.
Albert kwam net een hert tegen en ik heb vanmiddag eagle’s gespot.
Hier geldt een waarschuwing voor bruine beren, wasberen, stinkdieren, eekhoorns. Geen eten laten liggen en alles in de auto laten, anders heb je ’s nachts visite.

Helaas geen internet, dus dit stukje moet wachten tot morgen.

Morgen gaan we naar Marina Dunes, dichtbij Monterey. Helaas kunnen we een stuk van de kustweg niet doen omdat deze nog steeds dicht is na een modderverschuiving 4 weken geleden. We gaan dus eerst een stukje noordwaarts en moeten dwars door de bergen, via een militair gebied om weer aan de kust te komen…..

• 26 Mei 2011 - 18:17

Tomm:

Once in my life, i Will take à ride on that one..