zaterdag 03-10-2009 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zaterdag 03-10-2009 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zaterdag 03-10-2009

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

04 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zaterdag 03-10-2009

Vandaag een rustig dagje.
Het was vannacht koud in Cortez, het vroor ongeveer 3 graden.
Wij hadden het gelukkig niet koud in onze cabin, we hebben prima geslapen.
Buiten koffie drinken was iets kouder, maar omdat het wel heel droog is gaat dat eigenlijk best wel.

De weg zou gaan via Monument Valley, maar die hadden we al gezien en er was een kortere weg.
Achteraf hadden we beter wel de gewone planning aan kunnen houden.
De eerste afslag die we moesten nemen hebben we gemist.
Dan maar door Shiprock dachten we.......en dat hebben we geweten.
Er was een fair van Indianen, geen idee wat het inhoudt maar volgens ons waren alle indianen uit de omtrek van 200 km er allemaal!
Ze zaten 6 rijen dik op stoeltjes te wachten op waarschijnlijk een optocht ???
En er was 1 weghelft open waar aan 1 kant de auto’s gewoon 3 rijen dik naast elkaar geparkeerd stonden. Daartussen weer kraampjes met eten en drinken.
De wegwijzer borden staan hier vrij laag aan de kant van de weg en we denken dat juist dat ene bord geblokkeerd is geweest door een tentje ofzo.
Wij hebben hem in ieder geval niet gezien :)
Toen we erachter kwamen was er ook geen weg meer terug, keren was onmogelijk en later keren zou zeker 2 uur terugrijden in de file tot gevolg hebben, met weer de kans dat we de afslag zouden missen.

Dus maar doorrijden, het eerste stadje lag 96 miles verderop.
Na goed bestuderen van de kaart konden we via de bergen een iets kortere weg nemen, en dat hebben we maar gedaan.
Ik denk dat we wel 200 km omgereden zijn, maar het was wel mooi onderweg. We zijn door het Navajo-Forrest heengekomen,

Eindelijk kwamen we in de buurt van de Antelope-Canyon, maar de pech achtervolgd ons vandaag!
De Canyons waren vandaag eerder dicht omdat de eigenaar een rodeo organiseert.
Dus eigenlijk hebben we alleen maar mooie natuur gezien.

We zitten nu in het hotel in Page, we hebben net een tour besproken naar de uppper Antelope-canyon, morgen om 09.30 uur, dan is het licht het mooist voor foto’s, en morgen ook naar de Horseshoe-bend.
Ook Lake Powell, het grootste aangelegde meer van Amerika, ligt hier erg dichtbij, dus er is genoeg te zien!

We hebben net een large-pizza gegeten, die Amerikanen zijn niet voor niets zo dik!!!
Wat zij alleen opeten, doen wij met z’n tweeën, en je besteld een kleine coke, maar je mag zo vaak bijvullen als je wilt.......

En speciaal voor de alien-liefhebbers hier: ook in Page kwamen we weer een alien tegen.(zie foto)

We hadden trouwens een kamer geboekt met 1 queen-bed (scheelde 10 dollar), maar we hebben gewoon een kamer met 2 queen bedden (weer een upgrade dus)
De teller van de auto staat trouwens inmiddels op 2400 miles, dus we verplaatsen ons wel!

• 04 Oktober 2009 - 10:14

Natasa:

Leuk!! neem zo'n alien mee als souvenir!! :P
    (ze controleren toch alleen op drugs en explosieven;))

• 04 Oktober 2009 - 15:20

Fons:

het lijkt me een heerlijk avontuur!

heel veel groetjes
    fons

• 06 Oktober 2009 - 11:05

Jorrit!:

Zie je wel Lyan!!Ze zijn er dus wel!

Nu wil de rest van de collega's ook een fototje........

Veel plezier daar nog!
    Enne echo nieren?

• 06 Oktober 2009 - 13:58

Lyan:

He Jorrit, ik heb vakantie hoor, :) kijk maar in je codelijst, hahaha