zaterdag 2 juni - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zaterdag 2 juni - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zaterdag 2 juni

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

03 Juni 2012 | Verenigde Staten, Durango

Vandaag rustdag dus uitgeslapen tot half 7.

Verder hebben we het rustig aan gedaan. Ontbijten, de koffers even van de achterbank gehaald en de auto (lees kledingkast/keuken) opnieuw ingericht.

Tegen half 10 hoorden we de fluit van de stoomtrein die dagelijks 2x van Durango naar Silverton en weer terug rijdt. Albert had gisteravond al uitgezocht waar het spoor liep, we horen hem namelijk wel maar zien hem vanaf de camping niet. Het spoor bleek een eindje verderop te liggen en toen we hem hoorden aankomen zijn we in de auto gestapt en naar de spoorovergang gereden. Het duurde nog wel even maar we hebben hem gezien. Een ritje kost ongeveer 100 dollar per persoon en dat hebben we er niet voor over. Bovendien hebben we al eens een ritje in een stoomtrein gemaakt in de buurt van Yosimite.
De trein kwam er met veel geweld en gefluit aan, gigantische zwarte wolken kwamen eruit en aan de onderkant spoot er water uit, maar snel ging het niet. Het is een stoomtrein die nog op kolen wordt gestookt. Mooi gezicht!

Nadat de trein was gepasseerd zijn we even naar Durango gereden, we moesten nog eten hebben voor vandaag. We kopen per dag eten omdat de koelbox steeds vol is met bier, cola, water, beleg enz. De grote zak ijs neemt ook nogal wat ruimte in, maar alles blijft goed koud.
We hebben even in downtown Durango rondgelopen, leuke oude gebouwen, maar ik heb wel eens mooiere stadjes gezien.

Toen terug naar de camping. We hebben 40 mile gereden alleen voor treintje kijken en boodschappen doen :)

Terug op de camping had de familie eekhoorn even ons afval gecontroleerd en de restjes opgegeten, hahaha. De boel lag dus op de grond. Later in de middag gingen ze nog even bij de buren kijken en die hadden pakjes fris op de grond laten staan, daar beten ze een gat in en zo te zien was het erg lekker!

De was is ook gedaan, erg makkelijk zo’n wasserij. Voor 3 dollar was alles schoon en droog.

Albert wil graag dat ik ook nog even vertel dat ik een uurtje geslapen heb in een stoel, dus bij deze.

Het weer is lekker, een graad of 28, maar met isolated thunderstorms. We hebben maar even gevraagd wat dat betekend en het is dus dat er af en toe hier en daar een bliksem is maar dat er bijna geen regen uitkomt, en tot nu toe klopt dat aardig. Voor de komende dagen geldt die waarschuwing voor het gebied waar we heengaan.

Morgen gaan we richting Glenwood Springs.

@Marjan: We zitten op de Riverside RV Park, het was vroeger een KOA, nu niet meer. Hij zit net buiten Hermosa, 11 mile van Durango, een aanrader!

• 03 Juni 2012 - 14:05

Folkert:

Hey, tanx for nice pics from the old steamer. More of them welcome.

groetjes Folkert uit een koud (brr) Dokkum.

• 04 Juni 2012 - 06:44

Marjan:

Nou als dat de vroegere KOA is dan ken ik die camping dus wel...;-) Lekker zo'n rustig dagje en daar hoort een uurtje slapen ook bij hoor Albert! hahaha

Toch heeft het wat zo'n stoomtrein en vooral dat geluid en leuk om weer even te horen en te zien. Die aardbeien op brood zien er ook niet verkeerd uit. Jammie.