zondag 3 juni - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu zondag 3 juni - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

zondag 3 juni

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

04 Juni 2012 | Verenigde Staten, Glenwood Springs

Vanochtend weer eens vroeg op, het gewone riedeltje en om 7.15 zaten we in de auto.

We hebben vandaag de Million Dollar Highway gereden. Deze Highway begint in Silverton en loopt tot Ouray (40 km) Hij loopt door de San Juan Mountains en het is misschien wel een van de meest adembenemende ritten die je kan maken..
Gebouwd in 1883 door Otto Mears als een tolweg van Ouray naar het nu uitgestorven stadje Ironton, biedt deze 2 baans highway spectaculaire vergezichten over het San Juan Mountain gebied en Uncompaghre Gorge. De weg werd uitgebreid om Silverton en Ironton met elkaar te verbinden via de Red Mountain pass, en werd gebruikt als tolweg tot 1920, toen hij gerenoveerd is en een deel werd van de huidige US Highway 550. De originele weg heeft 1 miljoen dollar in goud gekost, vandaar de naam.
De uitzichten zijn werkelijk adembenemend! Er zitten behoorlijk wat stijgingen en dalingen in. Soms lijkt het wel wat op de bergpassen van de Dolomieten alleen is het wegdek beter :)
We zijn door verschillende gebieden gereden, allemaal vrij hoog, het hoogste punt wat we bereikt hebben zal ongeveer tegen de 3000 meter zijn geweest. Onderweg veel mijnbouw (steenkool), oude zivermijnen, fruitteelt (vooral kersen en druiven) en hele mooie grote zwarte stieren, paarden. Zo te zien is het een vruchtbaar gebied, alles is mooi groen.
Onderweg hierheen hebben we nog Redstone bezocht, een oud mijnwerkersdorpje die nu een gewoon, maar wel erg mooi stadje is. Erg mooie gebouwen en veel victoriaanse huizen.
We zitten nu in Glenwood Spings, het toch wel rijkere gebied. Prachtige houten huizen, alles netjes om het huis heen (in tegenstelling tot wat we gewend zijn, in de staten waar meer indianen wonen laat men alles gewoon liggen waar het ligt, en ook de voormalige auto’s staan allemaal rond het huis) We staan op Hide Out een voormalige zilvervossenkwekerij, die, nadat de vraag om bont over was veranderd is in een camping. Er staan nog een paar oude cabins die gebruikt werden als hoofdkwartier. Het is hier zeer rustig en we staan alleen op een enorm veld. Het weer is prima, alleen ’s morgens moet de jas even aan.
Vandaag en de komende dagen zijn we niet zeker van Wifi, dus misschien gaat het even duren voordat er een update komt.
Morgen door naar Grand Lake, Rocky Mountains.

Vandaag gereden: 215 mile

• 04 Juni 2012 - 06:48

Marjan:

Wat leuk dat jullie even door Redstone gereden zijn en ook de ovens hebben gezien zag ik op de foto's. Mooi gebied daar.
    Geweldig dat je steeds een stukje info geeft over het gebied en de dingen die jullie zien. Klasse Lyan.
    De camping ziet er mooi en rustig uit en er is genoeg plek voor ons tentje er nog bij....;-) Ik vind het leuk zo mee te reizen met jullie. Het is helemaal onze manier van vakantie houden daar.
    Tot de volgende keer
    Tjuzz Marjan

• 04 Juni 2012 - 07:04

Ina:

Leuk om jullie reisverslag te lezen en alle info erbij, mooie foto's!