donderdag 31 mei - Reisverslag uit Farmington, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu donderdag 31 mei - Reisverslag uit Farmington, Verenigde Staten van Albert en Lyan Sijbring - WaarBenJij.nu

donderdag 31 mei

Door: lyan sijbring

Blijf op de hoogte en volg Albert en Lyan

01 Juni 2012 | Verenigde Staten, Farmington

Weer een goede nacht gehad en om een uur of 6 wakker.
Vandaag gingen we voor de free pancakes dus eerst alles opgeruimd en ingepakt en even gekletst met de buurman.
Om half 8 gingen we ontbijten en het was lekker: 2 pancakes met boter en maplesirup. Als extra nog 2 gebakken eitjes erbij besteld en we konden aan de rit.

Eerst de auto nog even wat te drinken gegeven, want deze lust wel wat!

Toen op weg. We hadden verwacht dat de afslag naar de dirt road wat eerder zou komen maar het was nog zeker anderhalf uur rijden. Af en toe verkijk je je wat in de miles.

De dirt road viel erg mee, eerst een stuk asfalt met gaten en toen een goed bereidbare zandweg. De aanwijzingen waren makkelijk te volgen en eigenlijk moesten we de laatste halve mijl lopen want er lag een bordje op de grond en er stond een paaltje op de weg. Maar er liep een spoor omheen en we hebben dus het paaltje maar niet gezien :)

In de verte zagen we al een auto staan en ja hoor: Alida en Jan stonden ons al op te wachten. Eerst gezellig een kopje thee gedronken en toen het gebied in:

In het noordwesten van New Mexico ligt Ah-shi-sle-pah, een van de meest afgelegen schatten van het San Juan Basin. Rijk gekleurde badlands, grappige spiralen, geërodeerde zandstenen hoodoos en unieke geologische formaties . Het is een gebied met gele kaprotsen en olijfgekleurde heuvels van benoniet, erg mooi en de zachte kleuren zie je bijna nergens anders.
Het gebied is ongeveer 26,5 km² groot en er zijn hier bijzonder veel fossielen gevonden die miljoenen jaren oud zijn: van planten, vissen, schildpadden, krokodilachtigen en ook van dinosaurussen. Er is zelfs een bijna compleet skelet van een dinosaurus aangetroffen. Vanwege deze vondsten heeft een deel van de wash (rivierbedding) een beschermde status gekregen, dit deel wordt de Ah-Shi-Sle-Pah Wilderness Study Area genoemd.

Gelukkig hadden Alida en Jan een GPS bij zich waardoor we verder durfden te lopen dan dat we zouden hebben gedaan als we alleen waren geweest.
We hebben genoten van al het schoon dat moeder natuur hier tentoonstelde! GEWELDIG !!!

Ik zet er een paar foto’s op, maar ze laten nog niet 10% zien van wat je ziet als je hier zelf bent.

Na het bezoek aan Ah Shi Sle Pah zijn we doorgereden naar Farmington, we staan hier op Mom & Pops RV Park, de tent staat inmiddels en naast ons is een rare buurvrouw die een bordje heeft hangen dat ze met niemand wil praten. Alleen toen ze erachter kwam dat we Europeanen zijn heeft ze 2 uur van onze tijd staan te verkletsen, hahaha

Morgen naar Bisti Badlands.

Vandaag gereden: 212 mile

• 01 Juni 2012 - 16:28

Marjan:

Gatverdarrie wat leuk dat jullie hier Alida en Jan hebben ontmoet en samen de wildernis heben verkend. Hoe krijg je mij jaloers? Nou, zo dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fantastisch jongens en hopelijk morgen ook zo'n mooie ontdekkingstocht in Bisti. Ik geniet ook van defoto's (zijn er alleen zo weinig, maar na de vakantie zie ik er vast wel meer, toch?)

Veel plezier en knuf van mij

• 02 Juni 2012 - 09:34

Marie-Jose:

Ik vind die 10% natuurschoon op de foto's al prachtig!! Maar jullie kunnen van de 100% genieten. Gelukkig maar, want mede darvoor ga je erheen....
    Geniet ervan!!!